Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Többségünk ódzkodik attól, hogy vállalkozást alapítson. Pedig sokszor csak egy jó ötlet, hit és kitartás kell a sikerhez! Bizonyára nem véletlen, hogy a világ leggazdagabb embereinek listáján egyetlen alkalmazott sem található…
Vannak olyanok, akik szerint a válság egyben lehetőség is – csak rajtunk múlik, hogy az újonnan kibontakozó rendben milyen helyet foglalunk majd el. Talán éppen az állásvesztés lesz az, ami elindít minket a sikeres vállalkozásunk felépítéséhez vezető úton. A „maszekság” nagyobb önállóságot, rugalmasabb munkaidőt tesz lehetővé, ráadásul munkánk gyümölcsét is mi magunk élvezhetjük. S ha belegondolunk, hogy a világ leggazdagabb embereinek listáján egyetlen alkalmazott sem található...
Jó ötlet-e krízis idején vállalkozást alapítanom? Számos gyümölcsöző vállalkozás nőtt fel recesszió idején, mert ilyenkor viszonylag könnyű a tehetségeket magunkhoz csábítani, és a költségek is kisebbek lehetnek.
Nincs befektetni való tőkém! – mondják sokan, miért is nem alapítanak vállalkozást. Pedig az eredményes üzlethez sokszor elég egy jó ötlet, ami ellensúlyozza a kezdeti tőkegyengeséget. Nem feltétlenül kell nagy dolgokra gondolnunk, gyakran az apró-cseprőnek tűnő kérdések megoldásából születnek a nagy üzletek. Számos gazdag ember van, aki egy jó ötletre alapozva, szinte fillérekből épített fel ma már dollár milliárdokat érő vállalkozásokat. A Nutellát feltaláló Michele Fererro, vagy az Amazon internetes könyváruházat alapító Jeff Bezos is egy-egy jó ötletnek köszönheti milliárdos cégbirodalmát.
Milyen területre érdemes összpontosítanom? A világ tele van gondokkal – környezetszennyezés, szegénység, energiakrízis, időhiány, stresszes életmód, egészségügyi problémák stb. Aki képes az emberek nehézségeire hathatós választ adni, nyert ügye lehet.
Honnan tudjam, hogy jó-e az ötletem? Mielőtt nagy erővel hozzálátnánk vállalkozásunk felépítéséhez, érdemes tesztelni a piacot. Kérdezzük ki leendő vevőinket és üzletfeleinket, hogy mi a véleményük az ötletünkről. Bátran nézzünk szembe a tényekkel, ne próbáljuk kutatni vagy megmagyarázni a válaszokat, csupán értékeljük azokat. Ha a visszajelzések alapján mégsem tűnik olyan jónak az ötletünk, mint amilyennek elképzeltük, próbálkozhatunk mással, hiszen még nem buktunk el semmit. Hogy képesek vagyunk-e meghallani a vevők hangját, megismerni problémáikat és azokra jó megoldást kínálni, mindvégig meghatározza cégünk sikerét.
Hogyan fognak megismerni a vevők, ha nincs pénzem reklámra? A falvakban és a kisvárosokban hamar híre megy egy-egy jó ötletnek, tisztességes vállalkozónak. De a nagyvárosokban élőknek sem kell aggódniuk a kommunikáció miatt, hiszen az internet igen hatásos, ráadásul ingyenes eszköze lehet a leendő vevőink elérésének. Nem feltétlenül kell drága pénzért weboldalt készíttetnünk magunknak, hathatós eszköz lehet egy tartalmas blog is, amelyre töltsünk fel minél több, a vállalkozásunk témájához illeszkedő információt. Ha az oldal hasznos tartalmat kínál leendő ügyfeleink számára, biztosan megtalálják. Jó módszer, ha a blog segítségével lehetőséget teremtünk rá, hogy a látogató kérdéseket tehessen fel, mert a tanácsadással előbb-utóbb a téma avatott szakértőjévé léphetünk elő.
Hogyan győzhetem le a félelmeimet? Csak úgy lehetünk hitelesek mások szemében, ha hiszünk abban, amibe belefogtunk. Valahányszor képesek vagyunk a jó dolgokra összpontosítani ahelyett, hogy a problémáinkon és a kockázaton rágódunk, akkor pozitív hozzáállásunk másokra is átragad. S ne feledjük: egy üzlet attól jó, ha minden résztvevője nyer vele. Amennyiben hosszú távon szeretnénk sikereket elérni, mindig tartsuk szem előtt mások érdekeit is!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu