Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Egy ausztrál kutató nemrégiben publikált tanulmánya rávilágított arra, hogy a számítógépes-játékot játszók 8 százalékánál kimutatható függőség, s ez esetenként egyéb mentális problémákat is okozott – írja a Game Politics honlap.
Vladan Starcevic ,a sydney-i egyetemi professzora online kutatása során, 2000 válaszadó segítségével, arra a kérdésre kereste a választ: a számítógépes játékok milyen mértékben okoznak függőséget? A vizsgálat eredménye azt mutatta, hogy a számítógépen játszó emberek közül minden tizenkettedik súlyos függőségben szenved.
„Egész életük a számítógépes játékok körül forog, ami egyértelműen a függőség jele. Ráadásul úgy tűnik, hogy más mentális problémáik is vannak, amelyek a túlságosan intenzív videojáték használatban manifesztálódnak” – állapította meg Starcevic.
A kutatók szerint további problémát jelent, hogy a játékfüggők hajlamosak az antiszociális viselkedésre és a depresszióra. Többségük naponta legalább négy órát fordít a szenvedélyére, ami a legtöbb esetben olyan MMO jellegű – vagyis online, egyszerre több játékos részvételével zajló – játék, mint a World of Warcraft.
A professzor hozzátette ugyanakkor, hogy a játékosok többsége nem függő, csupán az elenyésző kisebbségnek jelentenek ilyen jellegű problémát a számítógépes játékok.
A kutatásban szereplő 8 százalékos arányhoz hasonló eredményt kapott egy Iowa Egyetem kutatócsoportja is, amely a nyolc és tizennyolc év közötti korosztály számítógép használati szokásait vizsgálta. Tanulmányuk azt mutatja, hogy a fiatalok 8,5 százaléka addiktív a videojátékozás terén.
Forrás: ELTE-TáTk hírlevél
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu