Frontos ismeretek érzékenyek részére

Vannak, akiknek a szervezete az időváltozás előtti napokban, vagy órákban előre jelzi a front közeledtét. Gyötrő, kínzó állapot frontérzékenynek lenni, de ne essen kétségbe, a tünetek csökkenthetőek.

Vény nélkülBalogh Mária2009. 07. 31. péntek2009. 07. 31.
Frontos ismeretek érzékenyek részére

Régen beigazolódott, hogy a szervezetünk és az idegrendszerünk általános állapota nagyban befolyásolja, hogy mennyire visel meg bennünket a hirtelen változó időjárás. Egyik nap 35-40 Celsius fokos kánikulától szenvedünk, másnap visszaesik a hőmérséklet, hidegfront érkezik, tombol a vihar, és szakad az eső.

A betegeket, idősembereket, a kismamákat, a csecsemőket, a kisgyermekeket, a gyenge idegrendszerűeket, és a stresszes életmódot folytatókat érinti leginkább az időjárás okozta fronthatás. Aki sokat idegeskedik, testi vagy lelki betegségekkel küzd, bizonyos, hogy előbb-utóbb „két vállra” fekteti egy-egy frontos nap.

A kutatások során kiderült, hogy a csecsemőknél leginkább az erős szél váltja ki a panaszokat, de a szélsőséges hőmérsékletingadozástól is sírósabbak, nyugtalanabbak, álmatlanok, vagy épp aluszékonyabbak étvágytalanok lesznek. Ezek a panaszok általában két-három napig okoznak kellemetlenséget, ami az édesanyát is kellően megviseli, főként a szülés utáni időkben, amikor a hormonháztartásuk még labilis. De ez gyakran visszafelé is igaz: ha a kismama érzékeny az időváltozásokra, a gyermek örökölheti ezt a csöppet sem kellemes hajlamot.

Ha valaki felnőtt korában rendszeresen szenved a fronttól, s kitapasztalta, hogy a hideg-, vagy a meleg levegő, vagy a szeles, esős időjárás közeledtével válik érzékenyebbé, erre fel lehet készülni.
Elsőként ajánlatos lassítani a hétköznapi rohanós, túlfeszített életmódon, a stresszes élethelyzeteket nem érdemes túlreagálni, s nem árt több időt szánni a pihenésre, sétára, rendszeres testmozgásra, relaxációra, olvasásra, kirándulásra, baráti beszélgetésekre. Aki naponta legalább 10-15 percet szán testedzésre, hidegben és melegben egyaránt, ellenállóbbá teszi a szervezetét a külső, kellemetlen hatásokkal szemben. A frontra érzékenyeken segít a váltó – hideg-meleg – zuhany is, amit csakis fokozatosan szabad bevezetni, s nem tűzforró, vagy jéghideg víz alá állni.

Ilynekor érdemes az étkezésre, a vitamin és folyadék bevitelre is hangsúlyt fektetni. Elegendő cinket, magnéziumot, B-, és C- vitamint kell fogyasztani úgy táplálék, mint tabletta formájában.
A fronthatások idején az izületi, mozgásszervi panaszok is felerősödnek, amelyekre kiválóan alkalmasak a lazító borsmenta, vagy eukaliptusz – olajok masszázs formájában. Ha fejfájás is gyötör bennünket, akkor az olajakkal óvatosan masszírozzunk be a halántékunkat. Ugyancsak fájdalomcsillapító, élénkítő hatású, ha a reggeli kávéba legalább fél citromot facsarunk. De a koffein-fogyasztással bánjanak óvatosan, az alkoholt pedig egyenesen kerüljék a frontos napokon az időjárás változásra érzékenyek.

A frontok érkezésekor általában álmatlan, éber éjszakák köszöntenek ránk, bármilyen fáradtak is vagyunk. Másnap viszont nem csak kimerültek, de ingerültek leszünk, s nehezen tudunk koncentrálni a feladatainkra. Nem feltétlenül kell altatóhoz nyúlni, érdemes előbb a citromfű, és az orbáncfű teák fogyasztásával próbálkozni lefekvés előtt.

A helyes légzés, a friss levegőn való sétálás, a lazító tevékenységek, a stressz száműzése, egy kellemes fürdő, kényeztető masszázs, simogatás, vagy szerelmeskedés mind jót tesznek, és jól hatnak a frontra érzékeny emberek idegrendszerére, testére és lelkére.

Ezek is érdekelhetnek