Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A fékek kopásával a levegőbe kerülő nehézfém-részecskék is jócskán hozzájárulnak a légszennyezéshez. Svájci tudósok szerint a fékpor – mely belélegezve súlyosan károsítja a tüdősejteket – a közlekedés szennyező anyag kibocsátásának 20 százalékáért felelős.
A fékezés során a fékbetétek és a fékpofák kopnak, s apró részecskék válnak le róluk. A The Institution of Environmental Sciences adatai szerint teljes élettartamuk alatt a súrlódó fékalkatrészek 80 százaléka kopik el, így – becslések szerint – a személygépkocsikból évente
S bár a fékek gyártásához ma már nem használnak azbesztet, számos nehézfémet és vegyi anyagot igen – többek között antimont, ólom-szulfidot, fenol-formaldehid gyantákat, báriumot, grafitot, szilícium-dioxidot, magnézium-és króm-oxidot, kormot, kevlárt, kerámia- és kálium-titanát szálakat, valamint egyéb fém porokat.
A fékek kopásával a levegőbe kerülő nehézfémrészecskék a tüdőbe kerülve gyulladást okoznak, károsítják a sejteket, ami hosszú távon rákos megbetegedésekhez vezethet. A kutatók ezért arra hívják fel a figyelmet, hogy – a kipufogógáz-részecskék mellett – a fékek kopása során a levegőbe kerülő anyagoknak is mindenképpen nagyobb figyelmet kell szentelnünk.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu