Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Repülő autó? Nem biztos: a járműnek a gyártója által használt meghatározása nagyjából „aszfaltképes repülőgép”-nek fordítható (roadable aircraft). Magyarul az egyszerűség végett röpkocsinak nevezhetnénk.
A guruló-repülő hibrid jármű nem is olyan régen még képregények és filmek főhőse volt. De a világ gyorsan fejlődik: ha a gyártó tervei megvalósulnak, jövőre már megvásárolható lesz a Transition (Átmenet) nevű röpkocsi – jogosítvány kell majd ehhez, pilótaigazolvány, valamint kétszázezer dollár, azaz mintegy 38 millió forint.
Nem volt sima a Terrafugia cég röpkocsijának az útja a prototípus stádiumtól a kereskedelmi termék állapotig. Először az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságnak kellett bebizonyítani, hogy – kis képzavarral élve – a Transition a levegőben állja a sarat. Felszálláshoz 500 méteres aszfaltcsíkra van szüksége, tehát akár az utcáról is levegőbe emelkedhet. Repülési sebessége 185 kilométer óránként. És feltehetően biztonságos is, mert az említett hivatal még tavaly felvette az engedélyezett könnyű sportrepülőgépek listájára.
A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóság végül a napokban bólintott rá: gurulhat a röpkocsi az amerikai utakon. Bár néhány szabály alól ki kellett venni a hibridet: például nem kötelező biztonsági üvegből készíteni az ablakát, esetében elfogadják a plexi szélvédőt; illetve kerekeken mozoghat, amit az Egyesült Államokban általában nem engedélyeznek a többéltű járműveknek. Amúgy egyetlen 100 lóerős motor hajtja úgy földön, mint égen, üzemanyagnak pedig benzint használ, nem kerozint. Egyetlen feltűnő hátránya, hogy csónakként nem használható – legalábbis egyelőre.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu