Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A sör illata és a csomagolás design-ja majdnem olyan mértékben befolyásolja a márkáról kialakult képünket, mint maga az íze – állapította meg az Ipsos Csoport nemzetközi „márkaérzékelés” tesztje.
Minél erősebb egy márka, annál nehezebben pártolnak el tőle a fogyasztók. Nem csoda, hogy a gyártok és marketinges szakemberek mindent elkövetnek, hogy erős márkát építsenek. A pénztárcánkhoz pedig gyakran a szívünkön keresztül vezet az út. Az érzelmekre ható reklámokkal a hirdetőknek az a célja, hogy a kellemes érzelmeket összekössék az adott a márkával, így próbálják erősíteni a márkához fűződő fogyasztási élményt.
Amikor megpillantjuk a terméket, kialakul a márkáról egy kép az agyunkban, amelyhez érzelmeket is társítunk. A márka tehát tulajdonképpen észlelés, a hódítás pedig az érzékszerveinken keresztül történik. Nem csoda, hogy a marketingesek egyre többet foglalkoznak az érzékszervi ingerek szerepével.
Az Ipsos Csoport legutóbbi kutatásában világszerte több száz márkánál mérte meg az érzékek és a márkaerősség összefüggését. A kutatás visszaigazolt néhány magától értetődő összefüggést. Így az élelmiszerek esetében természetesen az íznek, míg a háztartási és kozmetikai cikkeknél az illatnak van a legerősebb hatása. De az is kiderült, hogy bizonyos másodlagos érzékeknek is fontos szerepe lehet a fogyasztók meggyőzésében. Az MP3 lejátszóknál például a hang mellett ugyanolyan jelentőségű a design és a tapintás, a tusfürdőknél a küllem csaknem olyan hangsúlyos szempont, mint maga az illat. A sör vásárláskor az íz mellett jelentős szerepet játszik a nedű megismert illata és a design is.
A kutatás másik fontos eredménye az a felismerés, hogy minél érzékletesebb, érzékibb egy márka, annál jobban kötődnek hozzá a vásárlók. Ha erősebb és kellemesebb az érzéki élmény, akkor nem csupán az eladások száma nő meg, hanem a márka iránti lojalitás is erősebb. – állapította meg az Ipsos Csoport kutatása.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu