Tarol az online média

A tengerentúlon már évek óta a legnagyobb nyomtatott újságok is bajban vannak az online média megjelenése miatt. Európában ez még nem mindenhol okozott akkora fejtörést a kiadóknak. Egy friss olasz kutatás azonban azt mutatja, hogy a helyiek is egyre inkább elfogadják a virtuális újságok nyújtotta előnyöket.

BulvárKovács Réka2010. 08. 28. szombat2010. 08. 28.
Tarol az online média

Az olasz Mediawatch Osservatorio Giornalistico kutatása arra kereste a választ, hogy az internethasználók milyen arányban használják és olvassák az online híradásokat. Eszerint a helyiek körében nőtt ezek népszerűsége: a három évvel ezelőtt mért 25 százalékhoz képest az idén már a lakosság 39 százaléka nyilatkozott úgy, hogy olvas online híreket. Azonban 60 százalékuk még mindig a hagyományos sajtó mellett tette le a voksát:: éleményük szerint ez kényelmesebb és hangulatosabb is.

Magyarországon az online híreket olvasók aránya jóval magasabb, mint az olaszoknál. Egy tavalyi hazai felmérés szerint a megkérdezettek 71 százaléka napi rendszerességgel követi a világhálón a történéseket. A magyarok közül egyébként ma már minden második ember használja az internetet, 23 százalékuk pedig egész nap online. – olvasható az ELTE-TáTK hírlevelében.

A  közösségi oldalak népszerűsége is töretlen: a megkérdezettek fele naponta, 28 százalékuk legalább hetente felkeresi valamelyik oldalt. Arra a kérdésre, hogy zavarónak érzik-e az internetes híráradatot, csupán egyharmaduk válaszolt igennel, 52 százalékuk kifejezetten előnyösnek tartja az információk gyors áramlását.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek