Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Visszább a tempót!<br> Vasszigor van az utakon május óta. Már január elsején életbe léptek az új KRESZ-szabályok, s néhány hete a türelmi időnek is vége.
A változás szerint egyszerre több fronton keményítenek be: a büntetési tételek megtöbbszöröződtek (lásd keretes írásunkat), és bevezették az objektív felelősség fogalmát is. Megszűnt az a kiskapu, melynek segítségével évente százezren úszták meg a büntetést, mondván: nem ők vezették a járművet, annak személyére terhelő vallomást tenni pedig nem kötelezhetők.
Az új szabályozással együtt lassan megváltozik a sebességmérés menete is. Eddig az esetek nagy többségében, ha az ember a megengedettnél gyorsabban suhant el egy traffipax előtt, pár száz méterrel később lekapcsolták – választhatott a helyszíni bírság vagy a feljelentés között. Az automata traffipaxok és a magasabb tételek bevezetése óta viszont jó, ha a villanást észrevesszük. Két-három hét elteltével pedig jön a csekk. Ez a módszer sokkal kevesebb lehetőséget ad a korrupcióra. De ezzel még nincs vége az újításoknak. Változik ugyanis a behajtás formája: az APEH szedi be a bírságokat – fizetés letiltásával, vagyontárgyak inkasszójával, végrehajtókkal – körülbelül fél évvel a türelmi idő lejárta után.
Szigorodik a büntetőpontok rendszere is. A gondatlanságból elkövetett közlekedési bűncselekményt az eddigi 4 pont helyett 7, a szándékost 7 helyett 10 ponttal, a szabálysértést 1-3 pont helyett 1-től 6 pontig büntetik. Vagyis akinél elszíneződik az alkoholszonda, annak azonnal elveszik a jogosítványát, és az eddigi 7 helyett 10 büntetőpontot kap.
A szabályalkotókat igazolja, hogy eddig az elrettentés hatásos, a módosításoknak van foganatja: az autópályákon, autóutakon érezhetően lelassult a forgalom. És hogy mit várnak a szigorítástól? Kevesebb halálos és súlyos balesetet, kevesebb szabálytalankodót.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu