Von der Leyen mindenkit átverhetett – és ennek kivételesen Magyarország örülne
mandiner.hu
Az indai autógyártás legújabb üdvöskéje, az olcsó Tata Nanó után máris itt van honfitársa, a Mahindra Goa, amit munkatársunk kipróbált.
A távol-keleti autógyár neve legtöbbünk fülében ismeretlenül cseng. Pedig már több mint hatvan éve gyártanak terepjárókat és traktorokat, de Magyarországot csak most készülnek meghódítani. Rögtön két modellt is forgalmaznak nálunk, melyek közül mi a „kulturáltabb” és valamivel drágább Goát próbáltuk ki.
Első ránézésre jóindulatú óriásnak tűnik a 4×4-es pick up, csak hatalmas méretei és szokatlan magassága miatt tűnik ki a forgalomból. Messziről látszik, hogy ezt a járművet nem a városba és nem az országútra tervezték, igazán a földutakon, mezőn vagy a szántásban érzi jól magát. Ám az indiai mérnökök semmit nem bíztak a véletlenre: a motort, a váltót, az összkerékhajtást meg a futóművet is jó nevű nyugat-európai cégektől veszik, és a három év garancia is bizakodásra ad okot.
Beszálláskor a gagyi műanyagok, a hatalmas kormánykerék és a hátul is elegendő lábhely a szembetűnő, valamint rájövünk arra, hogy miért ilyen magas az autó: turbánban is lehet vezetni. Légzsákot még az extralistán se keressünk, biztos hiánycikk Indiában – nem úgy, mint a tárolórekesz, amiből megszámlálhatatlanul sok van elöl és hátul egyaránt. A magasságát elég jól kompenzálja az alacsony súlyponttal, így nagyobb sebességnél várakozásunk ellenére sem imbolygós.
A motor viszont hangos és ráz – de legalább megy. Ugyan nem egy versenyautó, meg a két és fél literes dízel hajtómű 108 lóereje sem lenyűgöző, de a kapcsolható négykerék-hajtásnak köszönhetően a sárból-hóból kijön (bár csak az előbbit próbáltuk), és az autópályára is fel mertünk hajtani vele. A fogyasztás tíz liter körül alakult, ami nem számít rossznak, bár láttunk már jobbat is. Munkára remekül fogható, a plató jól pakolható és megfelelő méretű, az autó elülsű sarkaiba kitolt kerekek miatt pedig elfogadható a terepszög. Az összkerekes modell egy tonnát bír, bátran tegyünk fel rá egy Smartot, simán elviszi.
És akkor jöjjön a lényeg, az ár: nettó 3,67 millió forintot kérnek a dupla kabinos kivitelért, amihez 330 ezerért kapunk négykerék-meghajtást. Ebben minden fontosabb dolog benne van, többek között a légkondi, a távirányítású központi zár és az elektromos ablakok is. Akiknek kulcsfontosságú az ár és egy 4×4-es, ötszemélyes autóra van szükségük, valamint nem a szomszéd előtt felvágni, hanem dolgozni szeretnének vele, azoknak mindenképpen megfontolandó lehetőség.
mandiner.hu
borsonline.hu
life.hu
vg.hu
kemma.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
vg.hu
mandiner.hu
mandiner.hu
nemzetisport.hu
origo.hu