Pofonok szalonja

A kereskedelmi igazgató bement az autószalonba, hangosan köszönt az alkatrészbolt eladóinak, akik azonban más vevőkkel foglalkoztak, és nem köszöntek vissza. A kereskedelmi igazgató – aki nem az autószalonban dolgozott, hanem ott cégének nagy tételben, rendszeresen vásárolt – erre nemtetszését a „Mi van, köcsögök, nem tudtok köszönni?” mondattal fejezte ki. Az egyik eladó utánament, és vitatkozni kezdtek az udvariasság mibenlétéről, az esetet végül az igazgató azzal zárta, hogy tenyérrel pofon ütötte az eladót. A kereskedelmi igazgató dérrel-dúrral távozott, majd egy óra múlva visszajött bocsánatot kérni az eladótól, aki ezt elfogadta, és a békülés jeleként kezet is fogtak.

Család-otthonTanács Gábor2009. 01. 15. csütörtök2009. 01. 15.
Pofonok szalonja

A pofon csupán nyolc napon belül gyógyuló hámsérülést okozott, ami könnyű testi sértésnek minősül: ez azonban csak magánindítványra büntetendő, márpedig az eladó nem jelentette fel a vásárlót. Az ügyészség garázdaság miatt emelt vádat. Ezt a bűncselekményt az követi el, aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást vagy riadalmat keltsen. Az ügyész arra alapította a vádat, hogy az egyetlen légteret alkotó autószalonban a kereskedelmi igazgató arrogáns, erőszakos magatartása alkalmas volt arra, hogy megbotránkoztassa a jelenlévőket. A védelem szerint a kereskedelmi igazgató magatartása a garázdaság három feltétele közül a kirívó közösségellenességet nem valósította meg. Konfliktusa az eladóval személyes jellegű volt, agresszivitása nem irányult senki más ellen.
Az ügyész azzal érvelt, hogy a kereskedelmi igazgató kihívóan közösségellenesen viselkedett: először mondvacsinált okkal provokálta az eladót, majd amikor az kikérte magának a hangot, akkor pofon ütötte. A kereskedelmi igazgató magatartása arra utalt, hogy rá a társadalmi együttélés szabályai nem vonatkoznak, egy szimpla eladót büntetlenül sértegethet és bántalmazhat.
A bíróság úgy ítélt, hogy a kihívó közösségellenesség nem állapítható meg. Véleményük szerint a konfliktus személyes jellegű volt, mert arra az eladó adott okot azzal, hogy az autószalonban fokozottan érvényes udvariassági normákat megsértette azzal, hogy nem köszönt vissza. A kereskedelmi igazgatót ezért a garázdaság vádja alól felmentették.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek