Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Ritka, hogy az embert megnézik egy furgonban. Az új Doblo Cargóval azonban megtörtént. Többen is érdeklődve mustrálták a parkolóban, s nem egy fej fordult utána az utcán. Mire fel ez a nagy érdeklődés?
A kis túlzással Ferrari-pirosnak nevezhető szín kellőképpen feltűnő, de az új Doblónak kétségtelenül az arca a legérdekesebb. Divatosan húzottak a fényszórók és érdekesen domborodik az orr rész – eleinte hosszú percekig nézegettem, de sehogyan se tudtam belekötni. A fekete hűtőrácson a piros multijet felirat is menő. Kíváncsi lennék rá, hogyan mutatna ugyanez egy személyautón – szerintem komoly az esélye, hogy jól.
A hátsó traktus persze szögletes, de ugyebár milyen is legyen egy dobozos autó doboza? Belül kevésbé feltűnő a változás, kicsit talán még személyautósabb az összhatás. Például a hifi fényes fekete műanyaga egészen kilóg a többi részlet közül. Szokás szerint komoly dolgokat lehet rendelni a Doblóhoz: usb bemenet, bluetooth rendszer, tempomat is szolgálhatja a jó munkásemberek kényelmét.
A középső tükör eleinte hiányzik de hála a nagy oldalsó visszapillantóknak, gyorsan hozzá lehet szokni, s parkolásnál is rendesen látható, mi van mögöttünk. Lapos tárgyakat remekül elhelyezhetünk a magas tetőpolcon, ahol viszont a rögzítésre sajnos nincs lehetőségünk. Egyébként apróbb dolgokat jól pakilhazunk, bár egy jó öblös rekesz a két ülés között hiányzik.
Könyöktámasz egyébként van és ráadásul használható is. A deréktámaszos ülések kényelmesek, de – az utastér rövidsége miatt – ha hátratoljuk, akkor nem lehet hátradönteni. Vagyis magas, tehénkedni szerető sofőrök nem fognak kényelmes üléspozíciót találni.
A puttony az alapverzióban 3,4 köbméteres és 750 kg-ig terhelhető, de – hosszított tengelytávval és emelt tetővel – ez 4,6 köbméterig, illetve 1 tonnáig is feltornászható. Az oldalajtónak köszönhetően könnyen pakolható, a távirányítóról pedig külön gombbal nyitható a raktér. Hátul lecserélték a merev tengelyt, ez üresen adja a kényelmesebb utazást.
Az 1,3-as Multijet motor 90 lóerős, de a nagyobb 1,6-os dízel is csak 15 lóerővel tud többet. A kisebbik is elég egyébként a normális, mindennapi közlekedésre, hiszen már alacsony fordulatszámon is kellőképpen nyomatékos. Hétliteres városi fogyasztása átlagosnak mondható, ez kímélő üzemmódban biztosan lejjebb tornázható. A váltó fogása kellemetlen és a fokozatok sem mindig egyértelműek, cserébe viszont közel van a kormányhoz, kényelmesen elérhető. A személyautós jelleget az autópályán a magas szél- és gumizaj feledteti el, 120 felett beszélgetni is nehéz már.
Hiába, a Doblo Cargo vérbeli teherautó, bármennyire személyautós is a belseje. Létezik belőle Doblo Panorama néven családi hétszemélyes verzió is, ami az eddigi hagyományokhoz hűen praktikus és olcsó. A Doblo Cargo most akciósan nettó 2,75 millió forint az 1,3-as dízellel, légkondival, tolatókamerával és a CD-s hifivel. Ennyiért ajándék, semmi szükség a kétliteres csúcsdízelre, ami egyébként már 4 millió felett jár (áfa nélkül).
Ja, és feltétlenül pirosban kérjék, végül is a Doblo Cargo távoli rokona a Ferrarinak, nem?
Bármelyik fotóra kattintva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu