Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Két haj nélküli fiatalember méregeti a Kizashi-t. Az egyik BMW-ből, a másik Merciből szállt ki éppen. – Te, nézd má, ez az új Suzuki, esküszöm, jól néz ki. – Ja, ja, de Suzuki, vágod?
A fenti beszélgetés megtörtént, saját fülemmel hallottam, s nagyjából meg is magyarázza azt, miért is nem lesz itthon sok Kizashi az utakon. Mert aki ennyit költene autóra, az mifelénk kizárólag német prémiummárkát vesz, a Suzuki-kereskedéseket meg kerüli, mint német az uborkát. Pedig, pedig... Egy hármas bömössel vagy egy E-s Mercivel már nem lehet igazán kitűnni, az új Suzukit meg leesett állal bámulja a nép: integetnek, megszólítanak, kérdezgetnek. Én meg készséggel megmutattam mindenkinek a szépen kidolgozott részleteket. A gyönyörű krómkeretes dupla kipufogót hátul, a merészen lecsapott hátsó ablakok vonalát, a sötétmetál felniket, a fényes fekete hűtőrácsot, s a diszkrét szárnyat.
A Kizashi Japánban készül, elsősorban Amerika számára. Ott ez a népautó kategória, olyasmi, mint nálunk a Swift-szerű kiskocsik. A Toyota Camry az egyik legnépszerűbb típus, ennek akart a Suzuki konkurenst állítani. A tengerentúli igények vissza is köszönnek sok helyen, de azért annyit hadd jegyezzek meg, hogy a kinti alapára 19 ezer dollár, alig 3,5 millió forint, vagyis pont annyi mint itthon az alap Swift. Khm-khm...
Annyira jól néz ki, hogy én is megzavarodtam, amikor megláttam élőben, pedig eleget nézegettem előtte képeken. Nyugodtan lehetne Lexus is, annyira kidolgozottak a formái: agresszíven sportos minden irányból. Meggyőződésem, hogy ez a fehér szín áll a legjobban neki, a 3M által feldobott, karbonhatású tetőfólia már csak a hab a tortán. Nem tudtam megunni, a tesztút végén is folyamatosan nézegetnem kellett. Fotókon nagynak tűnik és élőben is nagyobbnak, mint amekkora valójában, pedig kisebb a tengelytávja, mint egy Passat-nak. Elölről egyesek szerint egy nagyra nőtt SX-4 – én ezzel vitatkoznék, mert míg egy SX-4-től kevesen ijednek meg a belső sávban, a Kizashival azért lehet tisztogatni.
Belül a Swift köszön vissza, XXL kiadásban. Az anyagok, a formák mind ismerősek – persze, azért sok bőrt is felhasználtak. Hosszában és széltében akad hely, a fejtér viszont – talán a napfénytető miatt – meglehetősen szűkös: 185 centi felett már súrolja az ember fejét. Nem csalódtam az összeszerelés minőségében: nyikkanást sem hallani sehonnan, finoman, kényelmesen és legfőképpen csendesen lehet közlekedni a Kizashi-val. Ritkaság a kapcsolható négykerék-hajtás, biztos sokan ki tudják használni, én jól meglennék nélküle is. Jó fogású a kormány, sok gombbal, de extravagáns technikai megoldásokra ne számítsunk. Még navigáció sincs, ami pedig elvárás ebben a kategóriában.
Az egyetlen rendelhető motor a 2,4-es szívó benzines, ami kint lehet, hogy átlag, itthon azonban mindenki megijed tőle. Nem is véletlenül: a 178 lóerős benzinmotor városban elég mohói, 12 liter feletti adatot produkáltunk átlagos körülmények között. Hozzá kell tenni: autópályán jóval gazdaságosabb, 8 literrel gond nélkül lehet tartani a 130-at, teljes kényelemben.
A Suzukikban általában kevés a felesleges extra, a Kizashiba azonban ilyen is jutott. Érthetelen, hogy a CVT, vagyis a fokozatmentes váltó miért került bele, mert vele a kocsi csak kellemetlenül sikító hangon képes a várakozáson aluli gyorsulásra. Ezt még megfejelték azzal, hogy manuálisan is válthatunk a karral, de még a kormány mögé is elhelyeztek váltófüleket. Egyszer mindenki kipróbálja, de ezért kár volt beletenni. Sportosnak kinéző autó létére egy atomnyi sportosság sincs benne: a Kizashi nagy és kényelmes szedán, közepesen lágy futóművel. Nagyon nem szereti a dinamikus vezetési stílust.
Még egy dolog, amitől megzavarodtam, ez pedig az ára. Sokat segít a döntésben, amikor az árlistára pillantva egy adatot lát az ember, az pedig 9,3 millió A Kizashi egyféle felszereltséggel, egyféle motorral kapható nálunk. Ennyiért sok, bár a fullos Mondeo, Superb vagy Mazda6 is simán felmegy ebbe a magasságba, de azok inkább Európára szabott autók, kis fogyasztással és más típusú extrázással. Dízellel, többféle felszereltséggel, alacsonyabb áron komoly esélye lehetne a cégautók között. A középvezetők úgyis csak addig fintorognak majd, míg bele nem ülnek.
Bármelyik fotóra karrirntva megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu