Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Gondolnák, hogy lassan 10 éve, hogy az előző Logan bemutatásával feltámadt a Dacia?
Nagy presztízsű gyártóvá azóta sem tudtak előrelépni, de egyre értékelhetőbb járműveket gyártanak és tartják a legfontosabb erényüket: az alacsony árat. Mert bár tényleg közel Volkswagen-színvonalat tud a Skoda, de majdnem ugyanannyiba is kerül vagy hiába jók a Kiák meg a Hyundaiok ha elvesztették egykori vonzerejüket, a konkurenciánál jelentősen alacsonyabb árszintet. A Renault szerencsére figyel erre és a Logan még mindig az egyik legésszerűbb újautó kétmillió forint alatti alapárával.
Szóval a bázismodell Logan megújult és már nem néz ki annyira elborzasztóan, mint elődje. Sőt elölről egész pofás az egységes hűtőráccsal és a beleintegrált lámpatestekkel. A lemezeken is van néhány szépen megcsinált hajlítás és törés, itt kezd az ember reménykedni, hogy ez egy szép autó lesz. Ekkor kell megpillantanunk az oldalnézetet, ami még mindig szörnyű és sajnos a befejezés (vagyis az autó hátulja) sem javít a dolgon. Hozzá kell tenni persze, hogy olcsó szedánt a legnehezebb tervezni, nagyon fondorlatosnak kell lenni, hogy a puttony ne legyen testidegen, de például a PSA-nak sikerült a 301-C-Elysée párossal. Jó tudom, az másfélszerennyibe kerül. Valami tehát elindult, de van még hova tovább menni az úton.
Az előző Logan-ben a második sokk beüléskor ért, az új ezt az élményt már nem kínálja. Sőt, már-már kellemetlenül kellemes a beltér. Hol vannak a nevetséges részletek? A bűnronda műanyagok? Első ránézésre sehol: ez simán elmenne egy alapfelszereltségű Renault-nak is, de azért persze csak elrejtettek néhány kritizálnivalót a francia-román mérnökök. Például a kormány tengelyirányban nem állítható, az ülőlap pedig elég rövid, így én nem nagyon találtam a helyemet, nem volt igazán kényelmes az üléspozíció. Csúnya a burkolatlan csomagtartófedél, ami ráadásként nehézkesen nyitható és zárható, mindenképpen koszos lesz tőle a kezünk. És hogy nincs az autóban óra? Ez tényleg nem a spórolás, hanem a szándékos kellemetlenkedés kategóriája. Ennyi volt a rossz, igazából minden másban jó a Logan. Olcsó, de mégis kellemes anyagokból építkezik, kisautós mércével nézve óriási a hely benne, az esetlen forma előnye pedig a gigantikus, 510 literes csomagtér. Van benne USB-csatlakozó, ami gyorsan és hibátlanul ismerte fel az összes zenémet, ráadásul ez magasabb felszereltségnél alapáron jár. 75 000 forintért rendelhetünk érintőképernyős fejegységet is navigációval ami sok konkurens drágább modelljeit is veri és egyébként ugyanaz, mint amit az új Clio-ban is megtalálunk. Szép, gyors és egyszerű kezelni, sok más gyártó példát vehetne a rendszerről.
Az 1,2-es alapmotor 75 lóerős, nem kell tőle nagy dolgokat várni, de az alapszükségleteket fedezni tudja. Elindul, megáll, a forgalom tempóját lehet vele tartani és nagyjából ennyi. Nekem kicsit hangos volt, ennél azért vannak jóval csendesebb kis négyhengeresek. A tesztautó megkapta a 250 000 forint felárért rendelhető gyári LPG gázrendszert is, ami egy váltó melletti húszforintos nagyságú kis kijelzővel kezelhető. Ezen egy gomb van, itt válthatunk, melyik üzemanyaggal szeretnénk menni, de egy dolog fix: mindig benzinnel indulunk. Nagyjából 1-2 perc után vált át a rendszer LPG-re (ha szeretnénk), a dolog érzékelhetetlen. Az LPG lényege, hogy bár valamennyivel többet fogyaszt vele az autó, mégis gazdaságosabb mert olcsóbb. Én 270-ért tudtam tankolni és városi dugóban 10 litert fogyasztott vele a Logan (benzinnel valamivel 8 felett), autópályán meg 8-at (benzinnel 6 körül). Tehát 100 km-en vegyes használatban 600 forintot nyerünk, ami azt jelenti, hogy nagyjából 40 000 km után térül meg a „befektetés”.
A kétmilliós alapmodellből nekem csak a klíma hiányozna, ugyanis van benne kipörgésgátló, menetstabilizáló, fékasszisztens és négy légzsák, jó hogy a biztonságban nem kell kompromisszumot kötnünk. Ez az 1,2-es, gyárilag LPG-s autó 2,6 millió a legmagasabb felszereltséggel, amiben már a klíma is benne van, 3 milliónál többet meg ha akarnánk se nagyon tudnánk Logan-re költeni. Lássuk be: nevetséges összeg egy viszonylag jól felszerelt, használható, takarékos, akár családi használatra is alkalmas autóért.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu