Ha bekavar egy számla

Senki sem gondolta volna, mennyi valós és vélt problémát fakaszt idővel a tavaly tavasszal lehullott temérdek hó.

Család-otthonKirály Farkas2014. 09. 30. kedd2014. 09. 30.
Ha bekavar egy számla

Oroszlányi olvasónk ezt írja: „2013. III-IV. hónapban számomra naponta több SMS-t küldtek az időjárásról, balesetekről és halottakról. Az egész ország területéről. Én ilyen szolgáltatást nem kértem”. De reggel 5 órai ébresztésben is részesítették. Továbbá azt is írja, hogy a következő hónapban a szolgáltató – a T-Mobile – külön csekken kérte az üzenetek árát, mintegy 17 ezer forintot. Olvasónk ellátogatott a helyi képviseletre, ahol egyetértettek vele abban, hogy a meg nem rendelt szolgáltatást nem kell kifizetnie, a csekket pedig elvették. Ám a tartozása folyamatosan dagadt, s az idén januárban olvasónk telefonszámát letiltották – júliusban végül befizette az akkor már 87 ezer forintos tartozást.

Először is érthetetlen, miért érkeztek az említett üzenetek olvasónk telefonjára. Kérésére a Magyar Telekom felülvizsgálta a telefonszámhoz kapcsolódó forgalmat, de nem talált rendellenességet. Tehát nyilvánvaló, hogy valaki megrendelte az úgynevezett InfoSMS szolgáltatást. Megtörténhetett, hogy a Telekom-partner üzletben az ügyintéző munkatárs véletlenül kipipált néhány rubrikát? Teljességgel nem zárható ki, csakhogy egy-egy InfoSMS-lista havidíja 500 forint, tehát 35 listára kellett volna felvenni olvasónkat, ami viszont képtelenség, mivel a T-Mobile összesen huszonvalahányat üzemeltet, s véletlenül ennyi négyzetet beikszelni sem éppen életszerű. Amikor – nagyon helyesen – olvasónk jelezte a problémát, a szolgáltató felhagyott az SMS-ek küldözgetésével. Eddig a véletlen.

Tovább bonyolítja az ügyet, hogy a mobilszolgáltatók a szolgáltatásaikat általában egy csekken számlázzák ki, külön csekken az eszközök törlesztőrészletét szokták kérni, meg néha egyszeri költségek befizetését. Olvasónk nem tudta elküldeni szerkesztőségünknek az ominózus számlát vagy a másolatát, ezért csak valószínűsíthetjük, hogy nem az SMS-ek ellenértékéről szólt. Erre mutat az is, hogy a telefonszámát csak tíz hónap után tiltották le – a szolgáltatásért nem fizető ügyfelek kimenő hívásait a telefonos cégek általában 30 nap késés után letiltják, 60 nap után pedig kikapcsolják a számot, de egy kifizetetlen telefonkészülék miatt ezt nem tehetik. Ugyanis valószínű, hogy olvasónk az SMS-eket kifizette, viszont tartozott a készüléke árával. És erre senki nem hívta fel a figyelmét.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek