Második alkalommal szerepel a Hangszersimogató nevű gyermek­foglalkoztató a budai Klebelsberg Kultúrkúriában. A 2013 óta együtt zenélő formáció énekesnője Korzenszky Klára, aki négy zenésztársával – Bársony Bálinttal és zenekarával – varázsolja el a gyerekeket az egészen apróktól a kisiskolás korosztályig. A Szabad Föld is ellátogatott a koncertjükre.

Muzsikál a lelkük is

Félórával a hivatalos kezdés előtt már próbál a zenekar. A göndör hajú, libbenő szoknyás énekesnő, Korzenszky Klára beénekel. A zenekar pódiuma előtt szivacsok várják a vendégeket, hátrébb padokon, székeken lehet helyet foglalni.

Az óbudai 3K-ban – Kaszásdűlői Kulturális Központban – már sok éve sikerrel futó zenei sorozat előadására ide is sokan érkeznek ölbéli babákkal, óvodásokkal, s néhány nagyobbacska gyerekkel is.

A dalokra, mondókákra épülő előadás jellegzetessége, hogy a legkisebbeket az első pillanatoktól bevonják a közös éneklésbe. Klára pontosan tudja, hogyan szólítsa meg ezt a korosztályt: rázzuk meg a kezünket, most dörzsöljük meg a szemünket, melegítsük be a hangszálainkat!

A gyerekek kezdetben bátortalanabbul, aztán egyre lelkesebben ülnek fel a színpadra, dobolnak a szivacsokon heverve.

Klára életének szerves része a zene. Nemcsak azért, mert eredetileg fuvolistának készült, de amikor úgy döntött, hogy a konzervatórium helyett mégis inkább a gimnáziumot választja, a gyerekkorától kezdve a mindennapjait meghatározó népzene az Óbudai Népzenei Iskolában, a néptánc pedig a Bihari, majd a Bartók Táncegyüttesben továbbra is élete része maradt.

A gyerekek aktívan részt vehetnek az előadásban. Fotó: Kállai Márton

Végül az éneklés és a gyermekpszichológia mellett kötelezte el magát. – Félig orvos­fa­míliából származom, édesapám traumatológus, így minden bizonnyal a családi háttér is arra sarkallt, hogy magam is a gyógyító szakma felé induljak – mondja.

Bár mind az éneklés, mind a pszichológusi munka sok időt, alapos felkészülést igényel, tökéletesen működteti az életét mindkét területen.

– A munkahelyem, a Bethesda Gyermekkórház rugalmas és támogató közeg – hangsúlyozza –, szorgalmazzák, hogy a zenei pályámat is építsem. Húsz órában dolgozom az intenzív és égési osztályon, főként idegrendszeri és égési sérült gyerekekkel. A zene gyógyító és kapcsolatépítő ereje harmonikusan beleilleszthető a munkámba.

Megjelenés előtt áll a kórház második kiadást megért Egészségszövők című mesekönyve – a Klárával együtt dolgozó kollégákkal közös kötet –, amely azért készült, hogy a gyermekük betegágya mellett helyüket kereső szülők segítséget kapjanak.

– A mese közvetítésével könnyű egymáshoz kapcsolódni az igazán megterhelő helyzetekben, pillanatokban is – teszi hozzá Klára, aki gyermek­pszi­chodrámával és me­­se­terápiával is foglalkozik.

Visszatérve a Hangszersimogatóra: a vendégsereg nagyjából fele már sokadik alkalommal van itt. Pontosan tudják az apróságok, hogy mikor lehet felmenni a színpadra a cajon dobokat megszólaltatni, mikor jön a közös körtánc a „Komáromi kisleány” dallamára, s mikor következik a félhomályos teremben a pihenős dal, a szülők ölébe bújós lelassulás.

A hangszerkipróbálás élménye magáért beszél. Fotó: Kállai Márton

Minden alkalommal bemutatkozik a zenekar is, zenei betéteket játszva – Elek Norbert az elektromos zongoránál, Rieger Attila az elektromos gitárnál, Tar Gergely a dobok mögött, Bársony Bálint a szopránszaxofon és az akusztikus gitár mellett.

Mi­után véget ér a játékos foglalkozás, a lelkes gyerekek bátran maradhatnak még fél órát, hogy kipróbálják a hangszereket – természetesen a zenekar tagjainak értő segítségével.

Korzenszky Klára elmondja, hogy a visszatérő családok az új babáikat is hozzák, a Klebelsberg Kultúr­kúriá­ban, miként a Kaszásdűlői Kulturális Központban, hagyományt kívánnak teremteni.

A járványhelyzet miatt egyelőre szünetel a foglalkozás, de amint lehetséges, folytatódnak a Hangszersimogatók. Addig is online bejelentkezésekkel, dalokkal próbálják majd aktívan tartani közönségüket.

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.