Nem kell mindig szilveszter

Először a színpadon voltak szerelmi partnerek, aztán a játék átcsúszott a valóságba. Rubold Ödön és Götz Anna számára védőbástya a család. A színész házaspár verses-mesés nyugalomban neveli a kisiskolás ikreket.

Családi körCsászár Jenő2006. 06. 02. péntek2006. 06. 02.
Nem kell mindig szilveszter

Rubold Ödön valóban elmondhatja magáról Babits Mihály sorait: "Szekszárdon születtem, színésznőt szerettem..." Igaz, a második múlt idejű ige helyett helyesebb jelen idejűt használni.
- Tizenhét éves kora óta ismerem Annát, gimnazista korában ugyanis jegyszedő volt a szentendrei teátrumban - kezdi a múltidézést Rubold Ödön. Jó sokáig csak távolról figyelték egymást, bár voltak árulkodó jelek. Anna megsúgja: ha egy színésznő kínosan ügyel rá, hogy ne üljön egy bizonyos kollégája ölébe, akkor kettőjük között már lehet valami... Végül Szörényi-Bródy Fehér Anna című rockballadájának próbáin tört meg a jég, miután a szereposztás egymás mellé sorsolta őket.
Götz Anna tizenöt esztendeig volt a fővárosi Nemzeti Színház tagja, ám az élet elrendezte, hogy azután se unatkozzon, miután megvált a társulattól. Bár öt évig vártak a gyermekáldásra, a sors végül kárpótolta őket a késlekedésért: Anna mindjárt két babával sajátíthatta el az anyai teendőket. A kicsik felcseperedtek; ám mostanában sem könnyű a jó néhány éve szabadúszó színésznő dolga. Férje ugyanis Kecskemétre szerződött - nemrég a Csókos asszony című operettben lépett színpadra -, így a főpróbák időszakaiban Anna egyedül tartja a frontot.
Rubold Emília - becenevén Lili - és Bálint ma tizenegy éves. Édesanyjuk mindig megdöbben, ha körbenéz az iskolai szülői értekezleteken. Ahogy múlnak az évek, egyre több család esik szét és szerveződik újjá, kisebb-nagyobb sikerrel. Ruboldék viszont mindent megtesznek azért, hogy megóvják a csemetéket a világból feléjük záporozó ártalmas hatásoktól.
- Alapszabály, hogy nem nézünk tévét. Döbbenetes, de tucatnyi csatornát átvizsgálva sem találunk sehol egy verses műsort - magyarázza a színésznő. Bár szívesen vállal szinkronmunkát, mégsem az a kedvence, ha magyar hangját a brazil szappanoperák hősnőinek kell kölcsönöznie. Az igazi nagy művészektől - ilyen kamaszkora imádott kedvence, Audrey Hepburn - még akkor is tanul, ha a szinkronstúdióban követi játékukat.
A házaspár ügyel arra is, hogy gyermekeik ne csupán a tankönyvekből ismerjék Weöres Sándor, Vörösmarty vagy éppen Kölcsey nevét. Munkálkodásuk igencsak sikeres, ugyanis kisfiuk elsős kora óta sorra nyeri a szavalóversenyeket, a kislány pedig éneklésben jeleskedik. Attól viszont óvakodnak a szülők, hogy célzottan a művészi pálya felé terelgessék a kicsiket.
- A színész örök menedéke és mentsége a vers marad. Legszebb feladatunk, hogy a veretes, klasszikus szövegeket maivá és érthetővé tegyünk. Ilyesmire azonban nem képesek az utcáról behozott és ünnepelt sztárocskák. Manapság tarolnak a teljesítmény nélküli emberek, akik azt hiszik, hogy a tehetség egyenlő a gátlástalansággal - kap a szón Rubold Ödön.
Onthat bármit a tévé, a rádió, a színész házaspár "szél ellen" is arra készül, hogy közös verses műsorral lépjen színpadra. Anna szerint nem igaz, hogy a nézők csak a csinnadrattás gagyira vágynak. Hiszen ha mindennap szilveszter van, egyszer azt is megunja az ember.

Götz Anna fasírtja a Vidék ízében
A Rubold család életében helyet kapnak a közös főzések, vendégeskedések is. A két gyerek például a felnőtteket is maga mögé utasította a halászléfőző-versenyben. Szüleik pedig ilyenkor, spárgaszezonban vannak igazán elemükben. A Vidék íze júniusi számának olvasói megtudhatják, hogy készül Götz Anna citromos fasírozottja, amelytől senki sem lesz fokhagymaszagú.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek