Nő a gyümölcslé-értékesítés

Egyre több gyümölcslevet fogyasztunk, a gyártók és forgalmazók tavaly 18 százalékkal többet tudtak termékeikből eladni, mint az előző évben. Különösen nőtt a százszázalékos gyümölcslevek, a magas gyümölcstartalmú nektárok és a hozzáadott vitaminokat, illetve ásványi anyagokat tartalmazó termékek fogyasztása.

EgyébPethes József2004. 04. 23. péntek2004. 04. 23.
Nő a gyümölcslé-értékesítés

Ugyancsak többet vásároltunk az olcsó, alacsony gyümölcstartalmú italokból, melyekre még nagy igény van hazánkban. Az egy főre eső gyümölcsléfogyasztás tavaly megközelítette a negyven litert. Nálunk ma is a narancslé a legnépszerűbb, második helyen áll az őszibarack, de egyre többen kedvelik a ritkaságokat, a vegyes ízeket is.
{p} Az alkoholmentes üdítőitalok piacán vezető Sió-Eckes Kft. az erős piaci verseny ellenére tavaly tovább növelte árbevételét, a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége adatai szerint piaci részesedése 24 százalékos. A majdnem kilencvenmillió literes termelésből arra lehet következtetni, hogy tavaly minden magyar állampolgár kilenc liter Sió-terméket fogyasztott, és ez nagyon szép eredmény - mondta Fazekas Endre, a cég ügyvezető igazgatója.

{p} A hagyományos, jól csengő márkanevek mellett a fogyasztók megismerkedhettek az EU-konform Prémium termékcsaláddal: kedvezően fogadták az ötvenszázalékos gyümölcstartalmú őszibarack-, erdeigyümölcs- és multivitaminos nektárt, valamint a százszázalékos narancs- és paradicsomlevet. A nevezett gyümölcslevek garantáltan nem tartalmaznak állományjavító, színezék- és aromaanyagokat, teljesen megfelelnek tehát az egészséges táplálkozás követelményeinek.
{p} A cég exportja 2003-ban visszaesett, aminek egyik oka a dollár gyengülése. Emiatt egyre veszteségesebbé vált volna a kivitel, hiszen a javarészt oroszországi vevők nem tudták elfogadni az áremelési szándékot. Ugyanakkor a helyi gyümölcsléipar is fellendült, többek között az Eckes konszernnek köszönhetően, amely saját leányvállalatot hozott létre Szentpétervárott. Fazekas Endre szerint annak ellenére, hogy főleg hazai piacra termelnek, nem mondanak le az exportról. Biztató jeleket kaptak Szlovéniából és Horvátországból, ahol tavaly kezdték meg az értékesítést.
{p} Az ügyvezető igazgató beszámolt arról is, hogy idénre piacbővítést, forgalomnövekedést terveznek, szeretnék tovább erősíteni eddigi poziciójukat. Ilyen szándékkal korszerűsítik a csomagolást, új ízekkel, például a százszázalékos ananásszal és a körte-alma-birs nektárral jelennek meg a piacon. Az alapanyagot továbbra is itthon termeltetik meg, a déligyümölcsök kivételével.
Bármennyire is különös ugyanakkor, minálunk nem lehet birset beszerezni, tavaly Romániából kellett behozni harminc-negyven tonnát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek