Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Áremelés, újabb fizetős területek, kevesebb ingyenes lakossági engedély, mozgássérült-igazolványok kiadásának szigorítása, új parkolók – ma mutatták be a főváros új parkolási stratégiáját.
Drasztikus lépésekre számíthatnak a Budapesten autózók, ha a fővárosi önkormányzat elfogadja a most elkészült javaslatot – számol be az index.hu. A tavasszal bevezetendő új szabályozás részeként a tervek szerint két kiemelt és négy normál parkolási zónát hoznak létre a fővárosban. Az óránkénti díjakat a mindenkori BKV-jegyekéhez igazítják, zónánként más és más szorzóval. Újabb területeken kell majd fizetni a parkolásért, az árak átlagosan 27 százalékkal drágulnak.
Szigorodik a különféle parkolási engedélyek kiadása is. A lakossági engedélyeket háztartásonként egy autóra adják ki, a másodiknak már fizetnie kell ugyan, de az eredeti ár csupán 3 százalékát. Fontos megtenni ezt az intézkedést, hiszen az V. kerületben például több ingyenes engedélyt adtak már ki, mint amennyi a fizetős férőhely. Ezzel párhuzamosan a mozgássérült-igazolványok kiadása is szigorodik. Épp ideje, hisz már akadnak, akiknek hobbijukká vált, hogy olyan mozgássérült-igazolvánnyal parkoló autókat fotózzanak, melyek szemmel láthatólag nem szállítanak mozgássérültet. A statisztikák őket igazolják: Budapesten minden ötödik autós ilyen engedéllyel parkol, míg a mozgássérültek aránya a fővárosi lakossághoz képest csak 3-4 százalék. A tervben szereplő intézkedés, hogy ezeket az igazolványokat a háziorvos helyett csak az Országos Rehabilitációs Intézet adhatná ki.
A napok óta a kedélyeket borzoló szmogriadó kapcsán sokakban felmerült, hogy a fővárosnak nem kampányszerű intézkedésekkel, hanem átgondolt közlekedési stratégiával kellene tennie a légszennyezettség ellen.
A most tervezett lépések abba az irányba mutatnak, hogy Budapestnek vannak elképzelései a forgalom közösségi közlekedésre való átirányításával kapcsolatban. Az új parkolási stratégiában új P+R (parkolj és utazz) parkolók kialakítása is szerepel, s a szigorítások utáni 3-5 milliárd forintos többletbevételt is a parkolás fejlesztésére tervezik fordítani.
Remélhetőleg a fővárosi önkormányzat az autósoknak a belvárosból való kiszorításán túl arra is ügyel majd, hogy fejlessze az autózás alternatívájaként kínált tömegközlekedést és a kerékpárutakat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu