Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
"Jót másolni nem szégyen" - hangzik a mondás, mellyel bizonyára London botrányhős polgármestere, Boris Johnson is egyetért. Mostanában a párizsi közlekedés forradalmi újításait koppintja előszeretettel: bicikli- és elektromosautó-kölcsönzési rendszert épít ki.
Zéró károsanyag-kibocsátású elektromos autókat állít forgalomba Párizs az év végén - írja a The Independent. A Bertrand Delanoë polgármester szíve csücskének számító Autolib rendszer 2010-ben lép életbe, 4000 autó működik majd a francia fővárosban és külvárosaiban. A járókelők ezeket éves előfizetéssel használhatják, vagy tömegközlekedési bérletük segítségével.
Utóbbi ugyanis arrafelé mágneskártyával működik, pénzzel feltölthető, majd az összeg leutazható, s a metrókapuknál, a buszokon elhelyezett készülékek ellenőrzik a rendelkezésre álló keretet. A bérlet így biztosítja használóinak a legalacsonyabb árakat, s az elektromos autók felvevőpontjain is használható lesz fizetőeszközként. Városszerte 700 felvevőponton parkolnak majd az autók, ezek bármelyikén felvehetők, s bármelyik másikon leparkolhatók lesznek.
Párizsban ugyanezen analógiára hozták létre néhány éve a Vélib rendszert, mely az Autolibhez hasonlóan működik - csak épp biciklikkel. Ezt 2010 májusától vezetik be Londonban, miközben egy Boris Johnson által felállított munkacsoport már vizsgálja az Autolibnek a brit főváros közlekedési rendszerére való alkalmazhatóságát is.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu