Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A diákok számára a mozgás, a felfrissülés éppen olyan fontos része a tanulásnak, mint a felnőtteknek a munkahelyi felfrissülés. Csakhogy míg az utóbbiak ezt könnyebben megtehetik, addig a nebulok az órarend és a tanárok kiszolgáltatottjai.
A gyermekeknek túlságosan korai a nálunk szokásos reggel nyolc órai iskolakezdés. A napkezdő mozgást is be kellen hát iktatni a tanulás folyamatába.
A felnőttekéherz hasonlóan a gyermekek figyelme is lankad a nap folyamán. Amelyikük iskolaotthonos rendszerben tanul, reggeltől délután négy óráig a tanítási keretek közé „szorul”. Igaz, ilyen esetekben – a tanterv szerint – kötelező a tanítási órák közé szabadidős programokat is betervezni. Ha egy felnőtte napközben elálmosodik vagy mozogni támad kedve, relaxálhat, felállhat az asztalától. De ha a gyermek az órán teszi ezt, netán kikérezkedik a mosdóba, hamar rásütik a hiperaktív, iskolaéretlen bélyeget.
Sajnos kevés nevelő ismeri fel annak a fontosságát, hogy a tanítási órák monotóniáját némi mozgással, légzőgyakorlattal frissítse fel. Ha a nebuló nem mozog az igényének megfelelően, nem fogyaszt elegendő folyadékot, akkor agyi vérkeringése lelassul, elálmosodik, megfájdul a feje – így pedig a teljesítménye sem lehet megfelelő.
Amerikai és európai kutató neurológusok kísérleteikben megállapították, hogy a gyerekek iskolai teljesítménye jócskán megnőtt, ha legalább 20-30 percet gyalogoltak az iskoláig, s a tanítási órák szüneteiben a friss levegőn sétáltak vagy szaladgáltak, netán a tanórán pár percig tornagyakorlatokat végeztek. Az eredményeket minden esetben az agyhullámok mérésével támasztották alá.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu