Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A britek szerint nemcsak a dohányárukra kellene figyelmeztető címkéket elhelyezni, hanem az alkoholos italokra is – derül ki egy frissen közzétett brit kutatásból.
A YouGov közvélemény-kutató cég több mint 2300, 16 évesnél idősebb felnőttet kérdezett, hogyan ítélik meg az alkoholfogyasztást, illetve ennek szabályozását. A válaszadók 60 százaléka vélekedett úgy, hogy az alkoholok csomagolásán fel kellene tüntetni a kártékony hatásaira vonatkozó figyelmeztetést, ahogyan a cigarettás dobozokon ez ma már teljesen megszokott. – olvasható az ELTE-TáTK hírlevelében.
A megkérdezettek 95 százaléka gondolja azt, hogy egy-egy pohár alkohol rendszeres elfogyasztása nem okozhat nagyobb gondot – bár a felmérésben résztvevők mintegy fele (44%) hajlandó elismerni, hogy az italozás nem tesz jót az egészségnek.
A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mérsékelte alkoholfogyasztását az elmúlt egy évben, további 10 százalékuk pedig teljesen lemondott az ivásról. Ugyanakkor a megkérdezettek 43 százaléka most is ugyanannyit iszik, mint korábban.
Ma már egyre nagyobb számban vannak azok, akik otthonukban fogyasztják el a szupermarketekben vásárolt szeszes italokat. A bolti eladások száma 3 százalékkal nőtt, míg a vendéglátóhelyek részesedése ugyanennyivel csökkent. A szeszfogyasztók 47 százaléka állítja, hogy az alkoholra fordított költségvetésének többségét üzletekben költi el – míg azok, akik leginkább szórakozás közben költenek rá, jelentős kisebbségben vannak (27%).
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu