Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A Ford Fiestát szerte a világon egyazon karosszériával árulják – igyekeztek hát a mérnökök egyszerre minden igényt kielégíteni. Nos, bizonyára válság idején kell csak igazán gondolkodni – és spórolni.
Néhány hónappal ezelőtt olvashattak a Ford T-modelljéről: az autóról, amely megváltoztatta az autóipart, kis túlzással a világot is. Az új Fiesta megjelenésekor a gyár Bádog Böskéhez hasonlította az új jövevény jelentőségét.
A kis Ford formája jól illeszkedik a modellpalettába, 5 ajtós verzióban is meglehetősen sportos. A hullámzó oldalvonalak, a kis tetőspoiler és a meredek övvonal is jól áll neki.
Belül viszont már kevésbé rózsás a helyzet. A műszerfal szeretne nagyon divatos lenni, csakhogy a divat múlandó dolog: néhány év múlva nem lesz már annyira hívogató, egy évtized múltán pedig elnézően mosolygunk majd a tervezők fantáziáján. A felhasznált anyagok is gondoskodnak arról, hogy minden nap eszünkbe jusson a válság. Az ülések kényelmesek, jó hosszú az ülőlap, nem kell hamar elfáradni bennük, s a lábtér hátul is megfelelő.
Az 1,4-es motor szinte repíti a kasznit, nagyon jól reagál a gázpedál legkisebb érintésére is, egyszóval a teljesítményével nincs gond. Negatívum viszont a magas fogyasztása: a tesztidőszak alatt csaknem 9 litert evett. Hétköznapi használatban ez olyan 7,5-8 literre apadhat, ami azért még mindig átlagon felüli. Fordokhoz méltóan szinte tökéletesen eltalált a futómű és a kormányzás: direkt, pontos, és ami a lényeg: a mi kátyúinkat is jól tűri.
Trend felszereltséggel – amiben minden szükséges extrát megtalálunk – és 1.4-es motorral 3,3 millió forint körül alakul az ára, ami nem a legolcsóbb a kategóriában, de egy ilyen trendi kiskocsiért nem sok. De ahogyan már az elején is írtam: kár volt a T-modell legendáját felemlíteni, mert akkor meglehetős a csalódás.
Kattintson bármelyik fotóra és megnyílik a képgalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu