Ahol nem úr a válság

Annak ellenére, hogy az ország jelentős része anyagi és gazdasági gondokkal küzd, a luxusmárkák piacát nem érinti ilyen mértékben a válság. A divat sugárútján, a fővárosi Andrássy úton egyre-másra nyílnak a prémium kategóriás üzletek.

ÉletstílusKovács Réka2009. 08. 22. szombat2009. 08. 22.
Ahol nem úr a válság

A Bajcsy-Zsilinszky úttól az Oktogonig olyan, mintha az ember másik világba cseppent volna. A luxus és a pazar életvitel atmoszférája uralja az Andrássy utat és környékét. Az elmúlt években sorra érkeztek ide a nemzetközi divatszakma vezető tervezői és megnyitották üzleteiket. Így jelenleg tizenegy luxusmárka képviselteti magát az egykori Népköztársaság útján.

A nagy nemzetközi márkák megjelenése után most eljött a hazai divattervezők ideje is. Náray Tamás nemrég avatta fel üzletét az Operaház tőszomszédságában, és hamarosan itt nyílik meg Tóth Bori exkluzív szalonja is.

Tóth Bori szerint a környék magas presztízse miatt a hazai tervezőasztalokról lekerülő luxus termékek megálmodói – a nagy nemzetközi cégekhez hasonlóan – egymás után érkezhetnek majd a magyar Champs-Élysées-re, így akár létre is jöhet Európa egyetlen tervezői negyede a magyar fővárosban.

Az mindenképpen üdvözlendő, hogy a külföldi divatházak mellett megnő a magyar márkaképviseletek aránya. Így talán Budapest kinyithatja kapuit a világ felé, hogy minél többen megismerjék hazánk tehetséges tervezőit. A jelenlegi gazdasági helyzet azonban még kérdésessé teszi, a tervezők terjeszkedésének lehetőségeit, illetve a luxusturizmus felvevő képességét. Bár hosszú távon várhatóan övék a jövő.

Ezek is érdekelhetnek