Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Nem minden a pénz, sok múlik a szülők jó hozzáállásán is. A borsodi Sajókazán mindkettőből volt, az uniós milliók nem vesztek kárba.
A sajókazai általános iskola 14 millió forint európai uniós pályázati támogatást kapott, de meg is dolgozott érte. A másfél esztendős projekt során olyan oktatási programot valósítottak meg, mely a hátrányos helyzetű, többségében roma gyerekek iskolai sikereinek segítését tűzte ki célul korszerű pedagógiai módszerek és eszközök „bevetésével”. A programban a helyi pedagógusokkal közösen külső szakemberek is dolgoztak. Számos tevékenységük eredményessége szinte rögtön látható volt, néhánynál erre csak idővel számítanak. Az iskola épületét akadálymentessé tették, a folyosót újraburkolták, a tantermeket felújították és beszerezték a legkorszerűbb informatikai eszközöket.
A projekt sikeréért az iskola pedagógusai több továbbképzésen vettek részt, s a megtanult módszerek gyakorlati alkalmazásával oktatták a hátrányos helyzetű gyerekeket, melyeket szakmai napokon, erre kijelölt órákon mutattak be kollégáiknak. A tapasztalatcsere regionális szakmai műhellyé nőtte ki magát, mert a sajókazai pedagógusok az északi régió hasonló helyzetű iskoláinak a módszereit, hasznosítható programjait is megismerhették.
A projekt idején fejlesztőpedagógusok, pszichológusok és logopédusok foglalkoztak a problémás gyerekekkel. Fontos eleme volt a programnak a segítő partneri együttműködés. Óvónők, védőnők, a gyermekjóléti szolgálat és az önkormányzat munkatársai, az egykori roma tanítványok, s a faluban működő Segítő Kéz Tanoda működtetői is támogatták az iskolai fejlesztő munkát. A pedagógusok arra külön büszkék lehetnek, hogy ehhez sikerült megnyerniük, szinte bevonniuk a roma gyerekek korábban sokszor elutasító magatartású szüleit is.
A „Mondd, mit tehetek érted” című uniós pályázat munkát, és kikapcsolódást is jelentett a gyerekeknek. Az uniós pénzből például három napos, Pécs környéki tanulmányútra is mentek, amit a gyerekek nagyon élveztek. Először a Gandhi Gimnáziumban, majd a szín roma Alsószentmárton általános iskolájában, végül a Kistigris Gimnáziumban látogattak. Ezekben a szintén hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozó intézményekben a sajókazai nevelők új módszereket is megismerhettek.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu