Látvány versenyez az ízzel

Stagnált a magyar mezőgazdasági és élelmiszer-ipari termékek németországi exportja 2006 első félévében. Erőteljesebb csökkenés az alacsony feldolgozottságú termékeknél volt.

Gazdálkodás2006. 12. 15. péntek2006. 12. 15.
Látvány versenyez az ízzel

Például gabonából Magyarország az év első hét hónapjában 245 ezer tonnát szállított, ami az egy évvel korábbinak csupán a fele. A zöldség- és gyümölcsféléknél különösen a zöldpaprika és a görögdinnye kivitele esett vissza. Mindezek nyomán csökkent a magyar többlet is, mivel a hazánkba irányuló német export, főként a húsipari termékek és a tejtermékek esetében, folyamatosan növekszik. A német piacon a fogyasztói preferenciában az első helyen a termékek frissessége áll. Ezt gyors, időbeni szállítással tudnák a magyar cégek kiszolgálni. A német fogyasztók számára a látvány sokszor fontosabb, mint a hazánkban megszokott karakterisztikus ízvilág. Jellegzetes példa erre a három, különböző színű (zöld, sárga, piros) paprikát tartalmazó csomag rendkívüli sikere.
Azoknál a termékeknél, melyekből hazai kínálat is rendelkezésre áll, a vásárlók egyértelműen a német élelmiszereket részesítik előnyben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek