Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A magyar étolajpiacon vezető szerepet játszó amerikai tulajdonú Bunge Zrt. rövidesen csökkenti az árakat – nyilatkozta a közelmúltban Papula László, a cég vezérigazgatója.
Olcsóbb étolaj. A magyar étolajpiacon vezető szerepet játszó amerikai tulajdonú Bunge Zrt. rövidesen csökkenti az árakat – nyilatkozta a közelmúltban Papula László, a cég vezérigazgatója. Ez annak köszönhető, hogy november végéig várhatóan értékesítik az előző gazdasági évben drágán, tonnánként csaknem százezer forintért vásárolt napraforgóból készített étolajkészleteiket. Az új termésért a Bunge 65 ezer forintos átlagárat fizetett – ennek köszönhető a beígért alacsonyabb fogyasztói ár. A KSH adatai szerint a 2005. évi literenként 260 forintos napraforgóolajat az idén szeptemberben a duplájáért, több mint 520 forintért vehették meg a fogyasztók.
Borbaj Egerben. Az Egervin a korábbi évekhez képest visszafogottan vásárol szőlőt – írtuk lapunkban szeptember derekán. Nos, a szüret végéhez közeledve az egri borvidék ötvenezer tonnányi összes terméséből még háromezer tonna a tőkéken van. Az Egervin és más vállalkozások is beszüntették a vörösborok alapanyagául szolgáló kék szőlő átvételét a növekvő borkészletekre hivatkozva. Változatlanul tisztázatlan a tavaly behozott olasz vörösborkészletek mennyisége és felhasználása. A magyar statisztikák 260 ezer hektolitert rögzítettek, az uniós nyilvántartások viszont 440 ezer hektóról szólnak. Az sem kizárt, hogy a különbség „magyar borként” került a fogyasztókhoz.
Jó étvágyú románok. Az idei első félév adatai szerint Románia az agrártermékek vásárlása terén átvette az első helyet a tőlünk hagyományosan legtöbb élelmiszert beszerző németektől. A román statisztikai hivatal adatai szerint az előző évhez képest 27 százalékkal nőtt az élelmiszer-fogyasztás. A legnagyobb arányban a hús- és a tejipari termékek fogyasztása emelkedett. Romániában az élelmiszerek éves áremelkedését 8-10 százalékosra becsülik, de akadt olyan termék is, amelynek ára ezt messze meghaladóan nőtt. Mindezek következtében az élelmiszer-forgalmazó cégek soha nem látott eredményeket értek el. A fogyasztók vásárlásaik több mint 42 százalékát kisebb élelmiszerboltokban intézték, de a hipermarket-építési láz a következő években teljesen átalakítja a vevői szokásokat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu