Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az év minden ötödik csomag virslijét és minden második palack pezsgőjét a karácsonyi-szilveszteri időszakban veszi meg a magyar. Előbbiből az olcsót, utóbbiból az édeset keressük.
Fotó: CMA Abc Hamburg
Nagyjából egy hét leforgása alatt költünk el ötmilliárd forintot virslire - derül ki a Nielsen kutatásából. Ez az egy hét pedig a mostani, a karácsonyi-szilveszteri időszak hete. Ilyenkor veszik meg itthon az éves eladott virslimennyiség 20 százalékát, nagyjából ötezer tonna virslit. Abból is elsősorban az előre csomagoltat, a megvett virsli háromnegyede már ilyen, nem a húspultból származik. Ráadásul egyre többen választják az áruházak saját márkás termékeit, idén szeptember-októberben az eladott virsli csaknem 40 százaléka már ilyen volt. Látható, hogy ár alapján választunk, pedig a hentesek azt mondják, ezerforintos kilónkénti ár alatt nem virsli a virsli, csak maradékokból készült darálék. Ehhez képest a termék átlagára 970 forint körül alakul.
Pezsgőből is most tartunk a csúcsidőszakban: erre még a virslinél is többet, csaknem hatmilliárd forintot költünk el szilveszterre készülve. Ilyenkor persze az ára is olcsóbb, átlagban 12 százalékkal. A Nielsen kutatásából kiderül, hogy a pezsgőre költött pénz háromnegyedén édes vagy - jóval kisebb részben - félédes nedűt veszünk, s csak negyedét költjük száraz vagy félszáraz italra. Általában hipermarketekben vásárolunk, többnyire középkategóriás, 600-800 forintért árult pezsgőt, de az ennél drágábban, 1000-1200 forintért kínált italok is fogynak. Arra azonban, mint minden évben, idén is felhívják a figyelmet a termelők, hogy igyekezzünk magyar terméket vásárolni. Évente 30 millió palack pezsgőt gyártunk, s ebben, mondhatni, igen jók vagyunk, így nem éri meg a jó magyar pezsgőt olcsóbb, külföldről behozott habzóborra cserélni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu