Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Tavaly átalakult a hazai élelmiszer-fogyasztás. Legalábbis a vásárlási adatok alapján lemondtunk a luxusnak mondható csokiról, gyümölcsléről és helyette tejtermékeket, étolajat vásároltunk. És még nem is a legolcsóbbat kerestük.
A tavalyi fogyasztási adatokból úgy tűnik, hogy a válság hatására kicsit észhez tértünk: egyrészt nem csak az olcsót kerestük, hanem a többség inkább odafigyelt az ár-érték arányra. Vagyis nem csak azt néztük, hogy miért kell a legkevesebbet fizetni, hanem azt is, hogy megéri-e az árát egy termék.
Amennyiben az árucikket a megszokotthoz, vagy az elvárthoz képest nagyobb áron kínált egy kereskedő, attól egyszerűen elfordultunk. Ahogy azoktól is, melyek nem alapvető élelmiszerek, s ezt szenvedte meg tavaly a csokoládé, illetve a gyümölcslé. Ugyanakkor alapvető élelmiszerekből kicsit többet vásároltunk 2009-ben, s ide tartozik már sokféle tejtermék – sajt, joghurt, tejföl – és az étolaj is. Utóbbinál meg kell jegyezni, hogy az előző évben jó 30 százalékkal drágult e termék, így annak fogyasztása jelentősen csökkent az összehasonlítás alapjául szolgáló 2008. évben, így a tavalyi növekmény ehhez képest kell értékelni, mivel 2009-ben az olajok ismét olcsóbbá váltak.
A Nielsen felmérésből az is kiderül, hogy a fogyasztás 2010-ben várhatóan nem bővül, a mennyiséget tekintve stagnálni fog. Ez azt jelenti, hogy 2008-2009-2010-ben nagyjából azonos mennyiséget vásárolunk. A teljes élelmiszer-fogyasztás tavaly ugyanis csak 1,5-2 százalékkal csökkent, ami más ágazatokkal összehasonlítva – például autóipar, egyes szolgáltatások – igen kedvező adat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu