Kíváncsi a Csányi-birodalomra? Íme!

Most először mutatkozik be a nyilvánosság előtt Csányi Sándor cégbirodalma, legalábbis annak élelmsizer-gazdasággal kapcsolatos része, a Bonafarm-csoport. A bankvezér által felügyelt mezőgazdasági és élelmiszer-ipari vállalkozások a Foodapest kiállításon vesz részt, ahol kinyilvánították, hogy regionális pozíciókra törnek – olvasható a Szabad Föld online-hoz eljuttatott tájékoztatójukban.

GazdanetO. Horváth György2010. 02. 23. kedd2010. 02. 23.
Kíváncsi a Csányi-birodalomra? Íme!

Hivatalosan is bemutatkozott a dr. Csányi Sándor élelmiszergazdasági érdekeltségeiből álló Bonafarm cégcsoport az idei Foodapesten. A Magyarországon piacvezető csoport stratégiáját ismertetve Csányi Attila, a Bonafarm Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a csoport középtávú célja, hogy régiós szinten is meghatározó piaci szereplővé váljon. A sikert a vezető szerint a mezőgazdasági-élelmiszeripari integráció, a tapasztalt szakemberek, az ellenőrzött, minőségi élelmiszerek és az erős márkák biztosítják.

Az idei Foodapesten bemutatkozó Bonafarm csoport zászlóshajói a meghatározó hazai és nemzetközi márkákkal rendelkező, feldolgozóként a tej- és húságazatban piacvezető Sole-Mizo Zrt. és Pick Szeged Zrt. Tagjai továbbá a borászattal foglalkozó Csányi Pincészet Zrt., valamint a növénytermesztési és állattenyésztési tevékenységet végző vállalatok: a Bólyi Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Zrt., a Dalmandi Mezőgazdasági Zrt., a Fiorács Kft. és a Tendre Kft. A csoporthoz tartozik még a Bonafarm Zrt., a csoport szintű stratégia kialakításáért, a szinergiák kihasználásáért és a közös feladatok elvégzéséért felelős menedzsment cég.

A Bonafarm Zrt. vezérigazgatója Csányi Attila szerint a világ és ezen belül a régió élelmiszerigénye a jövőben növekszik, és ezekre a piaci igényekre az ellenőrzött minőséget optimalizált költségekkel előállítani képes, vertikálisan integrált vállalatok tudnak legjobban reagálni. A Bonafarm csoport vállalatai közös stratégia mentén valósították meg az ehhez szükséges vertikális integrációt. Ezzel a vetőmagtermesztéstől kezdődően, a takarmánygyártáson és az állattenyésztésen át egészen a feldolgozásig követhetővé és ellenőrizhetővé vált az élelmiszer előállításának útja. Ez lehetőséget teremtett a mennyiségek és minőségek összehangolására, ami piaci részesedés növekedést és minőségjavulást eredményezett. Csányi Attila szerint ennek a folyamatnak egyértelműen a fogyasztók a legnagyobb nyertesei. Ezeket a sikereket igazolja, hogy a csoport több mint 40 országba exportálja termékeit.

A vállalatcsoport tagjai önállóak, de azokat a funkciókat, amelyekben érdemes összehangoltan gondolkozni és a tudást egy helyen kiépíteni (pl. humán erőforrások, beszerzés, marketing, logisztika, IT, stb.) a költséghatékonyság érdekében a Bonafarm Zrt. egységesen menedzseli. A vállalatcsoportban több mint ötezer ember dolgozik, akiknek a tudásán a csoport teljesítménye alapul, és akik számára a növekvő eredményesség stabilabb, biztonságosabb és kiszámíthatóbb környezetet teremt.

A stratégiai prioritások között számos, az integrációt elősegítő változtatás, valamint régiós akvizíció, technológiai és öntözésfejlesztés, állattenyésztési területen genetika fejlesztés szerepel. A csoportban végrehajtott, eddig több milliárd forintos nagyságrendű fejlesztések másik célja, hogy a vállalatok által kezelt márkák az USA, Oroszország és a távol-keleti országok piacain is elfogadottá, keresetté váljanak. A Bonafarm csoporthoz olyan, itthon már sikeres márkák tartoznak, mint a Pick, a Délhús, a Ringa, a Sole, a Mizo és a Teleki borcsalád.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek