Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
890 tonna csokoládét vesz idén az ország, ha tartjuk magunkat a tavaly húsvéti vásárlásokhoz. A 2,7 milliárdos ünnepen 2009-ben csokitojást, nyulat, kacsát, csibét és bárányt habzsoltunk.
Kicsit viccesen, bár kétségkívül találóan "üreges figurák" összefoglaló néven illetik hivatalosan a húsvét legjobban fogyó árucikkeit, a csokitojásokat, nyulakat, kacsákat, csibéket és bárányokat. Bár a csoki- előtag nem is biztos, hogy találó, hisz ezek az édességek sokszor nem is csokoládéból, hanem nugátból vagy kakaókrémből készülnek. Ez esetben is a hivatalos megnevezés mögé kell nézni: a nugátnak kisebb a kakaótartalma, viszonyt lényegesen olcsóbb, mint a csokoládé. Mégis, már három éve rendre az utóbbi nyeri a csatákat, a vásárlók egyre tudatosabbak, és egyre szívesebben választják a minőséget az árban bajnok, de ízben a megszokottól elmaradó nugátokkal szemben. Tavaly húsvétkor például az eladott édességek 61 százaléka volt tejcsokis, 34 százalék nugátos - a hiányzó 5 százalékot az ét- és fehércsokoládék adták. A trendet már a gyártók is észrevették, és a nagyobb cégek többsége elkezdett átállni a keresettebb valódi csokira - derül ki a Nielsen piackutató adataiból.
Édességből egyébként összesen 890 tonna fogyott tavaly húsvétkor A legnépszerűbbek a tojások és nyulak voltak, aztán a nem csak édességgel operáló ajándékcsomagok, majd az üreges állatkert többi tagja következett. Az édességhez az ajándéktasakot, csomagolópapírt, lakásdíszeket, azaz a többi ünnepi kelléket is hozzászámítva tavaly 2,7 milliárd forintunk ment el a legnagyobb tavaszi ünnepre, a pénz legnagyobb részét szupermarketekben és diszkontokban költötte el az ország. A Nielsennél úgy becsülik, idén is hasonlóan alakul a húsvét mérlege.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu