Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Húsz év alatt eltűnt a nyulak kétharmada hazánkból! A nyúlágazat árbevétele tavaly 23,520 millió dollárra csökkent az előző évi 23,765 millióról - mondta Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke az MTI-nek annak kapcsán, hogy kampány indul a nyúlfogyasztás ösztönzésére.
A múlt évben vágott súlyban a nyúlhústermelés 4,800 tonna volt, míg egy évvel korábban 4,900 tonna. Az élősúlyban számolt felvásárlás 2009-ben 9,700 tonna volt, szemben az előző évi 9,900 tonnával.
A Nyúl Terméktanács közleménye szerint Magyarország az 1960-as évek óta jelentős házinyúltermelő és -exportáló. Az ezredfordulón még 14-15 millió darabos éves termelés hirtelen a jelenlegi 4 millió darabra csökkent. Több feldolgozóüzemet felszámoltak, sok termelő felhagyott a munkával. A háztáji gazdaságok jelentősége csökkent, a kistermelők helyén megjelentek a jól felszerelt vállalkozói telepek. Jelenleg mintegy 90 olyan telep van, ahol legalább 100 anyanyulat tartanak. Ezek a közepes méretű telepek adják a jelenlegi termelés 65-75 százalékát, összesen mintegy 100 000 anyanyúllal.
Magyarország a nyúlállomány elmúlt tíz évben bekövetkezett csökkenése ellenére továbbra is az egyik legnagyobb nyúlhúsexportőr Európában. Magyar nyúlhús kerül többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia, Hollandia hűtőpultjaira és éttermi hálózatába. A külföldi sikerek ellenére Magyarországon nagyon alacsony az egy főre jutó nyúlhús fogyasztás, mindössze 2 dekagramm évente. Pedig a nyúlhús kimagaslóan egészséges fehér hús - hívja fel a figyelmet a terméktanács.
Juráskó Róbert tájékoztatása szerint a hazai fogyasztás növelése érdekében folytatódik a tavaly megkezdett marketing kampány, amelyre az ágazat az idén 5 millió forint támogatást kapott az Agrármarketing Centrumtól (AMC). A Nyúl Terméktanács elnöke jelezte: a kóstoltatással egybekötött kampány keretében országosan 14 hipermarketben ismerhetik meg a nyúlhús-termékeket a fogyasztók, Budapesten és vonzáskörzetén kívül egyebek között pécsi, szegedi, kecskeméti és debreceni helyszíneken.
A tavaly megkezdett kampány folytatásaként a nyulasok ösztönözni szeretnének a házinyúl húsának kipróbálására. Ennek érdekében receptes füzettel, friss nyúlhús falatkákkal és számos hasznos információval várják a húsfogyasztókat az Auchan, a Cora és a Metro áruházakban - hívta fel a figyelmet a terméktanács elnöke.
Az MTI korábban hírül adta, hogy az AMC összesen 5 millió forint értékben pályázatot írt ki egy kommunikációs kampányra a magyar nyúl, illetve belőle készült termékek népszerűsítésére, valamint a fogyasztók nyúlhússal kapcsolatos ismereteinek bővítésére marketing eszközök segítségével.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu