Ketchup Akadémia

A magyar termőterületeken termesztett paradicsom minősége Európában a legjobbak közé tartozik – derült ki többek között a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. Ketchup Akadémia rendezvényén Kecskeméten.

GazdanetPethes József2010. 09. 09. csütörtök2010. 09. 09.
Ketchup Akadémia

A paradicsom betakarításának apropóján vidám hangulatú bemutató rendezvényt tartott a kecskeméti élelmiszeripari vállalat, amely alkalmával sok színes érdekességet tudhatott meg a közönség a ketchup és az alapanyagául szolgáló paradicsom múltjáról és jelenéről. A szórakoztató főző show-val és játékos előadásokkal egybekötött műsor során a vendégek kötetlen formában, de komoly szakmai ismeretekkel bővíthették a paradicsomtermesztéssel és ketchupgyártással kapcsolatos tudásukat.
 

A paradicsom betakarítása hazánkban hagyományosan augusztus közepétől szeptember végéig tart. Általában ekkor válik a betakarításra váró termés 90-95%-a a fajtára jellemző érett tűzpiros színűvé. A magyar termelők a holland, olasz és amerikai világfajták közül elsősorban azokat termesztik, amelyek a helyi klimatikus viszonyok között a legjobb minőséget és a legnagyobb hozamokat adják. Az Univer a körzet egyik legjelentősebb felvásárlójaként évente 20-25 ezer tonna, teljes egészében magyar termelőktől származó paradicsomot dolgoz fel, ugyanakkor részt vesz a termesztőkkel a hozamok növekedését szolgáló eljárások kidolgozásában. A feldolgozott paradicsom egyik legismertebb formája a ketchup. Ebből a magyar tulajdonú feldolgozó cég mintegy 5700 tonnát gyárt évente.
 

Az Univer Ketchup Akadémia előadásain azt is megtudhattuk, hogy milyen hosszú út vezetett addig, amíg a ketchup elérte a ma is ismert, konyhakész formáját. Bár már a rómaiak is különféleképpen ízesített sós, ecetes pácok használatával konzerválták élelmiszereiket, az első általunk is ismert, paradicsomból készült ketchup receptje csak 1804-ben Philadelphiában látott napvilágot. Mivel a ketchup készítés egy sok lépésből álló, időigényes folyamat volt, az otthon készített mártások mellett idővel megjelentek a kereskedelmi forgalomban kapható üveges változatok is. A ketchupgyártás napjainkra évente több, mint 840 millió eladott palackkal az élelmiszeripar egyik jelentős szegmensévé vált.

Ezek is érdekelhetnek