Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Országos kérdőíves kutatásban kereste a választ az Élelmiszer Szaklap arra a kérdésre, hogy ki ismeri, vásárolja, fogyasztja a magyar élelmiszereket. A válaszok alapján három csoportba oszthatók a hungarikumok rajongói.
Az Élelmiszer Szaklap kérdőíves kutatásban mérte fel, kik ismerik és szeretik idehaza a magyar termékeket. Az Élelmiszer Online-on közölt eredményekből kiderül: három ilyen fogyasztói csoportot tudtak elkülöníteni. Ők azok, akiknek kamrájában, hűtőszekrényében az ételek több mint 90 százaléka Magyarországról származik. Körülbelül a felük drágábban is megveszi a magyar termékeket, és körülbelül ugyanennyien vannak, akik jobban szeretik a védjegyes termékeket a védjegy nélkülieknél. A három csoport tagjainak 85-95 százaléka ismeri a hungarikum és a hagyományos magyar termék kifejezéseket. És hogy kik ők?
Az első csoportot a felmérés készítői fiatal trendkövetőknek nevezik. Ők általában családalapítás előtt álló, vagy azon épp túllévő fiatalok, akiknek átlagos vagy átlag feletti a jövedelme és általában képzettek is az átlagnál. Nem igazán takarékoskodnak, hajlamosak a boltban lekapni a polcról egy-két be nem tervezett terméket is. Védik a környezetet és büszkék a magyarságukra - talán épp ezért is nyitottak annyira a magyar termékekre.
Az Élelmiszer Szaklap által elkülönített második csoport, a fontolva haladók, magasabb átlagéletkorú, alacsonyabban képzett fizikai dolgozó vagy nyugdíjas, rokkantnyugdíjas embereket takar. A tanulmány szerint választásaik hátterében az állhat, hogy nem tudtak megfelelően önállósodni és továbbvinni a családi tradíciókat. Ugyanakkor fontos számukra a környezetvédelem, de saját egészségük is, ami abból is látszik, hogy sokan sportolnak közülük.
A hazai élelmiszereket fogyasztó harmadik csoportot a felmérés változatosságot kereső éretteknek nevezi. Ők többnyire olyan átlagos vagy átlag feletti jövedelemmel, érettségivel, illetve felsőfokú végzettséggel rendelkező fiatal felnőttek, akik az önálló életkezdésen már túl vannak, és szeretnék élvezni munkájuk gyümölcsét. Szeretik a kényelmet, a kikapcsolódást, a változatosságot, és a jövő helyett inkább a jelennel foglalkoznak. A többieknél kevésbé büszkék magyarságtudatokra - annak tehát valamilyen más oka lehet, hogy hazai élelmiszerekkel töltik fel éléskamrájukat.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu