Állami irányítás alá helyezik a bormarketinget is

Az Agrármarketing Centrumba (AMC) olvasztják forrásaival együtt a Bormarketing Kft. által végzett eddigi feladatokat. Az agrártárca felügyelete alatt maradó AMC 2011-ben 2 milliárd forinttal gazdálkodik, de ennek fele a borágazat népszerűsítését szolgálja.

Gazdanet2010. 10. 27. szerda2010. 10. 27.

Kép: Matias borok a fővárosi Párisi Nagy Árúházban. 2009.12.12. Fotó: Bohanek Miklós

Állami irányítás alá helyezik a bormarketinget is
Matias borok a fővárosi Párisi Nagy Árúházban. 2009.12.12. Fotó: Bohanek Miklós

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója egy sajtóbeszélgetésen elmondta, mégsem vonják össze az AMC-t más szakmai szervezetekkel. Miniszteri döntés értelmében továbbra is a Vidékfejlesztési Minisztérium fennhatósága alatt dolgoznak tovább. A költségvetés azonban komoly kérdéseket és finanszírozási problémákat vetett fel – számolt be a rendezvényről a maipiac.hu.

Jelenleg körülbelül kétmilliárd forintnyi tőkével rendelkezik a szervezet, melyből egymilliárd forint jut bormarketingre, a fennmaradó összegből pedig 2011-ben elsősorban a hazai piacokra fókuszálva végzi majd tevékenységét.

Az igazgató kiemelte, hogy a hazai bormarketing ismét új lendületet és remélhetőleg immáron működőképes koncepciót kapott. A miniszteri munkát továbbra is segíti a szakmailag releváns Bormarketing Bizottság, a pénzügyi, jogi, büntetőjogi felügyelet mellett a titkári feladatok teljes egészében az AMC-hez kerülnek, ezzel egyidejűleg pedig megszűnik a Bormarketing Kft. A jelenleg egymilliárd forintos – a borászati ágazat szereplői által kötelezően fizetendő hozzájárulásokból összegyűjtött -, csak a bormarketingre fordítandó tőkéből az AMC az egyes borvidékeknek és azok alapborainak kampányába kezd mind belföldön, mind külföldön.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek