Az édes múltba nyúlt vissza az Univer

Kizárólag hazai alapanyagokból készülnek, tartósítószert, valamint ízfokozókat nem tartalmaznak az Univer Product Zrt. Kecskeméti Tradíció márkanév alatt gyártott termékei. Az 100%-ban magyar tulajdonú élelmiszeripari vállalat az elmúlt években folyamatosan növelte árbevételét, és a nagy múltú hazai márka újraélesztésétől, illetve a házias jellegű lekvárcsalád és a paradicsomital bevezetésétől, újabb bevétel-növekedésre számít 2011-ben.

GazdanetO. Horváth György2010. 12. 01. szerda2010. 12. 01.
Az édes múltba nyúlt vissza az Univer

2010-ben az Univer Product Zrt. a Kecskeméti Tradíció márkanév bevezetésével egy klasszikus magyar márkát kíván újraéleszteni. A sokak számára ismerősen csengő márkanév alatt piacra kerülő termékek legfontosabb jellemzője, hogy kizárólag hazai, elsősorban Kecskemét környékén termelt alapanyagokból, tartósítószer, valamint ízfokozók felhasználása nélkül készülnek.


A márkát bevezető Univer Product Zrt. nevéhez számos emblematikus termék gyártása kötődik. Az Univer cégcsoport ételízesítők gyártására, és értékesítésére szakosodott vállalata, 1963 óta gyártja az olyan fogalommá vált paprika alapú készítményeit, mint a Piros Arany, Erős Pista, és Édes Anna. A külföldön is jól ismert magyar termékek gyártása mellett, az Univer nevéhez fűződik az első konyhakész majonéz forgalomba kerülése hazánkban (1975). Ezek a termékek máig vezető helyet foglalnak el a hazai ételízesítő piacon. Az AC Nielsen piackutató cég legfrissebb – 2010 augusztus – szeptemberi – értékbeli adatai alapján az Univer Majonéz jelenleg 47,3 %-al, az Univer Mustár pedig 43,6 %-al piacvezető. Mindkét termék évek óta tartja előkelő pozícióját. Az Univer Ketchup sem marad el sokkal e két vezető terméktől, hiszen 25,2 %-os piacrészesedéssel a második helyen van rangsorolva.


A jelenleg három telephelyen 504 főt foglalkoztató cég 2009-es értékesítéseinek nettó árbevétele 14,6 milliárd forint volt. Az idei év első 10 hónapjában ugyanez a mutató 12,2 milliárd forint, ami a tervezetthez képest nem mutat eltérést. A fejlesztésekre fordított összeg pedig megközelíti a 300 millió forintot. Az Univer Product Zrt. azon kevés magyar cégek egyike, mely a válság ellenére is növekedni, fejlődni tudott, és ezt tervezi a jövőre nézve is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek