Áremelkedéshez vezet a lojalitás?

Lobbista csoportok használják ki – tegyük hozzá, helyesen – a dioxinbotrányt: mint annyiszor, arra hívják fel a figyelmet, hogy a magyar élelmiszer biztonságos, csak egy a baj: sertésből nincs már elég itthon.

GazdanetO. Horváth György2011. 01. 17. hétfő2011. 01. 17.
Áremelkedéshez vezet a lojalitás?

A magyar hús, tojás és baromfi dioxinmentes. Ezért a boltban ezeket kell kereseni. Ez a lényege a német dioxinbotrány hazai vonatkozásának. S valóban, a hazai termék-előállítási körülmények, a szigorú nyomon követési rendszer, és a hatóság rendszeres ellenőrzései ugyanis szinte teljesen kizárják a szennyeződés lehetőségét.

Az utóbbi napokban sorra jelentek meg a felhívások, a Sertéstenyésztők Szövetsége, a Baromfi Termék Tanács egyaránt a hazai termékek fogyasztására szólítják fel a vásárlókat. A gond az egésszel az, hogy magyar sertéssel már nem lehetne ellátni az egész országot: immáron másfél-két éve a vágóhidaknak legalább negyedrészben külföldről kell beszerezni a húst ahhoz, hogy az igényeket – igaz ebben benne van az export is – ki tudják elégíteni. Hasonló, bár jóval kisebb hiánnyal jellemezhető a tojáspiac: immár évek óta évente néhány százmillió darab tojást kell importálni a belső ellátás biztosításához. Egyedül baromfihúsból tud az ország annyit megtermelni, amelyre itthon szükség van.

S nem mellékesen: amennyiben sikerül a fogyasztókat ráhangolni a magyar termékekre, az biztosan - éppen a termékmennyiség szűkös, korlátos volta miatt – áremelkedéshez fog vezetni.

Ezek is érdekelhetnek