Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
A karácsonyi szezonális édességek iránt a válság ellenére stabil a kereslet, így volt ez tavaly is, amikor a magyar lakosság összesen mintegy 7,5 milliárd forintot költött szaloncukorra és csokifigurákra.
Az Édességgyártók Szövetsége az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében az induló szezon alkalmából ismertette: noha a bizonytalan gazdasági környezet ellenére a gyártók továbbra is kiemelten figyelnek a minőségre, fennáll a veszélye, hogy a fogyasztók az olcsóbb termékek felé fordulnak.
A szövetség adatai szerint a 4-5 hétig tartó szezonban a magyar lakosság a hungarikumnak számító szaloncukorból 4000 tonnányit vásárol, tavaly közel 5 milliárd forintot költött erre.
A 2010. évi karácsonyi szezonban összesen 738 tonnányi figurás édességet vásároltak, 2,5 milliárd forint értékben. A legjelentősebb tétel ebből a klasszikus Mikulás figura, amelyből mintegy 1,34 milliárd forint értékben vásároltak tavaly, 256 millió forintért pedig más üreges csokoládé figurákat, például a csoki díszeket. Növekszik az adventi kalendáriumok népszerűsége is, ebből 278 millió forint értékben fogyott tavaly. A figurás édességek fogyasztásának fele a karácsonyi szezonra esik - jegyzi meg a közlemény.
A szövetség saját felméréseire hivatkozva rámutat: a vásárlások szerkezetében mind a szaloncukroknál, mind pedig a figurás édességeknél "minőségi változás" figyelhető meg. A statisztikák szerint ugyanis a 2010 karácsonyán értékesített édességek mennyiségének 67 százaléka (494 tonna), értékének pedig már 84 százaléka (2,07 milliárd forint) valódi csokoládéból készült termék volt.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu