Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Európa 21 vizsgált piacán átlagosan 5 százalékkal nőttek az élelmiszerek árai, Magyarországnál csak Törökországban drágult nagyobb mértékben az élelmiszer az év első három hónapjában 2011 hasonló időszakához képest.
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem átlagárai 6 százalékkal emelkedtek az idei első negyedévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva - közölte legfrissebb piackutatását a Nielsen. Ez a második legnagyobb drágulási ütem Európa vizsgált huszonegy piaca között, a törökországi 12 százalék után. Átlagosan a huszonegy országban 5 százalékkal nőttek a fogyasztói árak.
A Nielsen szerint összesen 5 százalékkal nőtt hazánkban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti forgalma. Mennyiséget tekintve 1 százalékkal kevesebb árut adtak el az üzletek idén január-márciusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Magyarország mellett tizenegy további országban csökkent a mennyiségi értékesítés. Ebből a szempontból kiemelkedik, hogy Görögországban 5, Csehországban és Portugáliában 4-4 százalék mínuszt regisztráltak a piackutatók.
- Most már négy egymás után következő negyedévben nőtt átlag 5 százalék körül az európai élelmiszer-kiskereskedelem bevétele. Az előző két év során kisebb, plusz 2-3 százalékos mutatók jellemezték ezt a piacot - állapítja meg a Nielsen tanulmánya, melyet az origo.hu idéz. A legnagyobb növekedést elért országok 2012. első negyedévben Törökország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország. Két országban pedig, Svájcban és Görögországban érték szempontjából csökkent a bolti forgalom 4, illetve 3 százalékkal. Az erős svájci frank és a gyenge euró ugyanis arra ösztönzi a svájci fogyasztókat, hogy az eurózóna országaiba járjanak át vásárolni.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu