Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Miközben az utóbbi években tízmilliárdokat fordítottunk vidékfejlesztés címen a piacok fejlesztésére - például a a tanyafejlesztési program keretének jó részét erre használták el -, addig a vásárlók nem igen kedvelik már ezt a kereskedelmi helyet. Pontosabban stabilan plázáznak, diszkontba járnak. S főleg vidéken nem járnak piacra az emberek.
Kép: nashmarkt piac ausztria bécs bevásárlás karácsony kofa 2008 12 02 Fotó: Kállai Márton
Csökkent a piacok, ezen belül a termelői piacok súlya a napi fogyasztási cikkek beszerzésében, mivel a látogatók hányada a 2010-ben mért 72 százalékról a tavaly július óta eltelt 12 hónapban 59 százalékra mérséklődött, így 10 emberből már hatnál is kevesebben vásárolnak piacon - derül ki a GfK legfrissebb elemzéséből. A közlemény szerint, a piacoknál az elmúlt években tapasztalható negatív tendencia a vidéki vásárlók arányának visszaeséséből adódik, a piacra járó budapestiek aránya gyakorlatilag stabil.
A piaci forgalom visszaesése árukategóriánkként és a földrajzi elhelyezkedést tekintve is eltérő. A zöldség és gyümölcs kategóriákban közel másfélszeres az eltérés, a friss húsoknál már közel ötszörös a különbség Budapest és a vidék között, míg a budapesti háztartások a friss húsra kiadott teljes összeg tizedét a piacokon költik el, addig vidéken ugyanez az arány 2 százalék - ismertették.
A GfK elemzése azt mutatja, hogy a piacoktól elsősorban a diszkontok és a szupermarketek vonnak el forgalmat, a napi fogyasztási cikkek egészében csakúgy, mint a friss zöldség-gyümölcs kategóriában. Jellemzően a kis, 1-2 személyes, az idősebb, és a 60 éven túli nyugdíjas háztartások tartottak ki a piacok mellett, valamint a Budapesten élők. Ők azok, akik a teljes napi fogyasztási cikk piacon mért átlagnál nagyobb arányban vásárolnak piacokon napjainkban is.
A GfK felmérése szerint az év első hat hónapjában a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piaca értékét tekintve több mint 4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a növekedés hátterében az elemzés szerint a gyakoribb vásárlások és a minimálisan növekvő termékkosár áll.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu