
Sikeresek, gyönyőrűek, és elképesztően sok pénzük van - ők a világ leggazdagabb női
origo.hu

Egyre kuszább a mentőhelikopteres történet. Egy biztos: szerdai lapzártánkkor senki nem tudta megmondani, mikor kezdődik meg ismét a mentés az e célt szolgáló gépekkel.
Egy hét nyomozás, nyilatkozatháború után a Fővárosi Főügyészség előbb hatályon kívül helyezte a rendőrség házkutatásról és a helikopterek lefoglalásáról szóló határozatát, majd bűncselekmény hiányában a nyomozás megszüntetésére szólított fel.
A hír hallatán megdöbbenő, de korábbi állításait továbbra is fenntartó Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és az 1994 óta a mentőhelikopterek kizárólagos üzemeltetését és műszaki karbantartását az OMSZ-től átvevő BASe Kft. között ez év elején alakult ki vita arról, vajon szerződésüknek megfelelően, illetve a légi forgalom szabályai szerint működött-e a kft. Az OMSZ szerint nem, ezért egyoldalúan szerződést bontott a BASe-val, s egyben feljelentést tett a rendőrségen. Az igazi okok viszont akkor sem voltak világosak - az OMSZ szerint például a gépeken szabálytalan szervizeléseket végzett a cég; ezt a másik fél cáfolta, mondván, minden az OMSZ jóváhagyásával történt. A Nemzeti Nyomozó Iroda (NNYI) lefoglalt négy helikoptert s egy sor iratot.
A gépek a Fővárosi Főügyészség nyomozást megszüntető határozatát követően elméletileg ismét visszakerültek a BASe birtokába. Működtetni most mégsem lehet őket, ugyanis a cég még a hét elején kiírattatta nevét a légi járművek "forgalmi engedélyéből", tehát már nem üzembentartó, a helikopterek dokumentációját "visszaíratta a tulajdonos nevére". A BASe Kft. jó hírének megsértése és hamis vád miatt a cég pert fontolgat.
A helikopterek közül kettőt tavaly júniusban Franciaországba szállítottak nagyjavításra, most hozzák haza. Az OMSZ a javítást végző cég hibajegyzéke alapján kártérítést követel a BASe Kft.-től a szakszerűtlen üzemeltetés miatt felmerült üzemeltetési és karbantartási többletköltségeiért.
Az ország mindenesetre a két hete kitört jogi perpatvar ellenére sem maradt mentőhelikopter nélkül: január 9. óta három gép - kettő katonai - lát el ilyen szolgálatot, s szerencsére csak egyszer kellett mentésre repülni.
origo.hu
ripost.hu
life.hu
magyarnemzet.hu
feol.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
magyarnemzet.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu