Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Több mint 3 éve áll a nyugdíjasok rendelkezésére a Hild Zrt. A lehetőségekről és az eredményekről Kézdi Gábor vezérigazgatót kérdeztük.
Kép: Hild 2008.10.13. fotó: Németh András Péter
– Kiknek érdemes az életjáradékot igénybe venniük?
– Szolgáltatásunkat a 65. évüket betöltött nyugdíjasoknak kínáljuk, ennek keretében a lakásuk értékének egy bizonyos százalékát – akár 40-45 százalékot – azonnal a rendelkezésükre bocsátjuk, majd pedig egy holtig tartó havi járadékot biztosítunk, ami az éves inflációhoz igazodva emelkedik. A havonta érkező összeg mellett igyekszünk olyan programokat, lehetőségeket kínálni, ami az idős embereket érdekli, segítheti.
– Mennyire jellemző a személyes kapcsolat az ügyfelekkel?
– Fontosnak tartjuk a személyes kapcsolattartást, ezért is működtetjük irodánkban a Hild Klubot, ahol a hét minden munkanapján délutánonként társas rendezvényeket tartunk. Ezek között vannak felolvasások, úti beszámolók, beszélgetések, de vannak táncos, illetve énekes programjaink is. Ezeknek az összejöveteleknek nagy előnye, hogy az idősek új barátságokat alakíthatnak ki, társakra találhatnak kiránduláshoz, utazáshoz is.
– Milyen további segítséggel tudják könnyíteni az idősek helyzetét a szerződéskötés után?
– A megállapodás után a mi cégünk a felelős, ha valami meghibásodik az ingatlanban. Lakás esetén a cég fizeti a közös költséget, illetve az ingatlan biztosítását is fedezzük.
– Az ősz beköszöntével megnövekednek a költségek. Érezhető-e, hogy többen keresik fel önöket?
– Ebben az időszakban, a fűtési szezon kezdetével megnövekszik a villany és a gáz költsége, ilyenkor látszik, hogy sokaknak van szükségük kiegészítő jövedelemre. A téli hónapokban is, különösen karácsony előtt növekszik az érdeklődés.
– A magasabb rezsiköltségek mellett mire fordítják ügyfeleik a rendelkezésükre álló összeget?
– Sokan jönnek hozzánk, akik a gyermekeiket, unokáikat szeretnék segíteni. Az egyösszegű kifizetés sokaknak megkönnyítheti a gyermekeik lakáshoz juttatását vagy az unokáik iskoláztatását. Ügyfeleink egy részének felüdülést jelent, hogy a járadékkal kényelmesebbé tehetik saját életüket, vásárolhatnak egy új hűtőszekrényt vagy mosógépet, esetleg elutazhatnak kikapcsolódni.
– Milyen szervezetekkel állnak kapcsolatban, amelyek segíthetik az önök munkáját? Kiktől kértek és kaptak hasznos tanácsokat?
– A működésünk kezdetét egyéves kutatómunka előzte meg, szerettük volna a legjobban felmérni az idősek igényeit. Ebben nagy segítségünkre voltak a nyugdíjas szervezetek, a Nyugdíjasok Budapesti Szövetsége és a Nyugdíjasok Országos Képviselete is, akik átnézték a tervezett szerződéseinket és ajánlatainkat, sok hasznos tanácsot adtak ezekkel kapcsolatban.
– Mennyire érintik önöket a közelmúlt pénzpiaci nehézségei?
– Ez alól sajnos egyetlen vállalat sem tudja kivonni magát Magyarországon, így – ha csak közvetetten is – sajnos minket is érintenek. Tisztában vagyunk azzal, hogy hatalmas a felelősségünk a velünk kapcsolatban állókkal szemben, így lehet, hogy kevesebbet szerződünk ebben az időszakban, de a létrejött megállapodásokat a legfelelősségteljesebben tudjuk kezelni.
– Október elseje az idősek világnapja. Mivel készültek erre az eseményre?
– Nagyon sokan látogattak el arra a rendezvényünkre, amelyet kimondottan a világnap alkalmából tartottunk. A szórakoztató műsorok mellett a nyugdíjasok igénybe vehettek olyan hasznos szolgáltatásokat is, mint például a vércukor- és vérnyomásmérés. Az is nagyon fontos, hogy ez a nap lehetőséget kínált ügyfeleinknek, hogy egy forró kávé vagy egy ízletes pogácsa mellett kellemesen elbeszélgethessenek egymással.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu