Aranylabda: Rodriék csalásáról beszélt egy szavazó újságíró
origo.hu
Aki nincs oda a borért, annak is gusztusa támad rá, amikor kézbe veszi a csinos üveget. A fűzöld színű palack címkéje magáért beszél, és leolvasható róla minden, amire kíváncsiak a borivók. E hagyomány gyökerei visszanyúlnak Mária Teréziáig: az uralkodó adómentességet-adókedvezményt adott azoknak a Bécs környéki gazdálkodóknak, akik otthon árulták terményeiket. A családok a kapujukra tűzött örökzöld ággal adják manapság is a járókelők tudtára, hogy eladni való portékájuk van. Az értékesítésnek ez a formája mára az osztrák idegenforgalom szerves része lett, és sok termelőnek ad biztos kenyeret.
A jól szervezett osztrák gazdák korábban vámvédelmet élveztek, előnyös támogatást kaptak, ámde az uniós csatlakozás után a német és francia kereskedők beterítették a piacot élelmiszerrel, letörve az árakat. Ekkor nagyot léptek a mezőgazdasági kamarák (valamennyi termelőnek kötelező a tagság!), és támogatni kezdték a termékek közvetlen eladását. Internetes kapcsolatot létesítettek a kisüzemekkel, és tanácsot adtak ahhoz, hogyan kereshetnek szép pénzt a termékeikkel. A módszer bevált, már sokan használják az internetet a gazdák kínálatának feltérképezésére, illetve vásárlásra.
A hagyományos mezőgazdasági vásárokon is tisztességes bevétel üti a markát annak a gazdálkodónak, aki maga árulja a terményét. A családok nem maradnak magukra, a kamarák ajánlásokkal, továbbképzésekkel segítik őket abban, hogy minél több pénzhez juthassanak portékájuk önálló értékesítésével. Emellett kifizetődő a falusi turizmus, a vendéglátásra kialakított szobák kiadása is.
Az ajánlatokkal gondolnak a szerényebb pénztárcájú látogatókra és a luxuskörülményeket igénylőkre is. Rengeteg kisgyerekes család üdül vidéken, a kicsik játékosan ismerhetik meg a gazdasági udvar lakóit, bemehetnek az istállóba, megsimogathatják az állatokat. Mivel a vendég hamar megéhezik a friss levegőn, falatozhat is a háziak kínálatából. És aki megkóstolja a finomságokat, az valószínűleg vásárol belőlük otthonra is.
A kereskedelmi tanácsos szerint azért is népszerűek a házi készítésű különlegességek, mert azokat nagy boltokban nem lehet kapni. A közvetlen árusítással hamar pénzénél van a gazda, ráadásul nem romlik rá a terménye, a fogyasztó pedig friss, szavatolt minőségű áruhoz jut.
origo.hu
borsonline.hu
travelo.hu
hirtv.hu
teol.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
mandiner.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu