![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17439860_auto_resized.jpg?ver1)
Szívrohamot kapott az olimpiai bajnok magyar tornász, Ónodi Henrietta
origo.hu
![](https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17439860_auto_resized.jpg?ver1)
A tipikus magyar nő nem lázad a hagyományos férfi és női szerepek ellen, számára a család fontosabb, mint az önbecsülés – derül ki a GfK Hungária kutatásából.
A magyar nők számára a család védelme, szeretteik biztonsága a legfontosabb. Fontosnak tartják a jókedvet, a tisztességet, a békét és belső harmóniát, de a tíz legfontosabb érték között szerepel az anyagi biztonság, a büntetés, a hitelesség, a barátság és az igazságosság is. Az önbecsülés viszont az utolsók közt kullog a fontossági sorrendben.
A magyar nők nem lázadnak a hagyományos társadalmi szerepek ellen. Többségük szerint egy férfinak mindenkor gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról. Elsősorban a nők feladatának tartják a háztartásról és a családról való gondoskodást. Ez sok lemondással jár, majdnem felük érzi úgy, hogy fárasztja a mindennapi rutin, míg tíz férfiból csupán négyre igaz ez az állítás.
A gondoskodáson kívül a legtöbb nőnek alig jut ideje az aktív kikapcsolódásra. Többségük számára kellemesebb egy otthon eltöltött csendes este, mint valahová elmenni. A tipikus magyar nő csak ritkán időzik a természetben, parkban vagy szabadtéri helyeken. Ha ideje engedi, leginkább zenét hallgat, újságot, magazint, könyvet olvas. Múzeumba, kiállításra, templomba, diszkóba, moziba ritkán jár, s testedzésre is csak kevesen szánnak időt.
A nők a tévében is mást keresnek, mint a férfiak. Tipikusan nő műfajok a divatról szóló műsorok, a sorozatok, de a sláger- és nótaműsorok is jóval kedveltebbek a nők körében. A sztárok és híres emberek életét bemutató műsorok közönségét is elsősorban a hölgyek alkotják, ezeket tíz nőből négy szívesen nézi. A kulturális műsorok, az úti beszámolók, riportok, a szórakoztató showműsorok valamint a nyereményjátékok, kvízműsorok is nőt szegeznek a képernyő elé, mint férfit. A hírek, az időjárás-jelentés és a kabarék kedveltségében ellenben alig van különbség a nemek között.
Magyarországon a bevásárlást jellemzően a nők intézik. Ám ez számukra többet jelent a szükséges termékek beszerzésénél. Csupán 16 százalékukra igaz, hogy „csak leemel valamit a polcról, és már megy is” – több mint harmaduk szívesen tölti idejét vásárlással és kirakatok nézegetésével. A vásárlásnál törekszenek arra, hogy egészséges terméket vásároljanak. Szeretik a „szép dolgokat”: úgy vélik, azok birtoklása megmutatja a világnak, vitték valamire. Ugyanakkor nem feltétlenül vásárolnak presztízsmárkát.
Míg az élelmiszerek vásárlásáról,a tévénézésről jellemzően egyedül döntenek a nők, addig a nyaralás vagy az otthon korszerűsítése már közös döntés. A magyar nők és családjuk 26 százaléka – saját bevallása szerint – soha nem megy étterembe, s 15 százalékuk sohasem nyaral.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
magyarnemzet.hu
bama.hu
mindmegette.hu
origo.hu
nemzetisport.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu