Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Látványosan épül az M6-os autópálya. Szekszárd és Pécs környékén autózva feltűnik a lázas munkálkodás. Ez eddig örömteli hír is lehetne, csakhogy az építkezést szinte kezdettől fogva balhék kísérik, azok pedig megkeserítik az ember szája ízét.
Kirobbant a botrány a varázstintával kitöltött munkakönyvek miatt, folyamatos tulajdonjogi vitákról, trükközésekről hallani, az alagút-beszakadásokról nem is beszélve. Sokan kifogásolják, hogy fölöslegesen „furkálják” össze a dombokat, hiszen még a magas hegyek között kígyózó horvát autópályán sincs annyi alagút, mint amennyi nálunk lesz.
Újabban egy használaton kívüli vasúti pálya fölé felhúzott felüljáró borzolja a kedélyeket. A MÁV Pécs és Bátaszék közötti 64-es vonaláról van szó, amely a Mecsek keleti részének forgalmát szolgálta. A hatvanas években korszerűsítették utoljára, nem is csoda, hogy a kilencvenes évek végére kritikussá vált az állapota. Egy szakaszát lezárták, s a teljes leállás sem váratott sokáig. Azóta a természet visszahódította a területet, sok helyen belepte a föld a sínpárokat, fák nőttek ki a nyomvonalon. Így van ez a most reflektorfénybe került V鬬ménd és Palotabozsok közötti r鬬szen is, ahol az M6-os keresztezi a két települést összekötő vasútszakaszt és a vele párhuzamosan futó közutat. Ami legjobban felháborítja az embereket: súlyos pénzekből a sínek fölé is építettek felüljárót, vagyis nem vették figyelembe, hogy ott 1997 (!) óta nem jár vonat.
Pedig a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a MÁV az autópálya 2005-ös engedélyeztetése és tervezése idején előzetesen egyeztetett, de a vasút illetékesei akkor még nem jelentették ki végérvényesen, hogy soha többé nem lesz ott forgalom, csak azt mondták biztosra, hogy 2020-ig nem szerepel a terveikben a járatok újraindítása. A MÁV kérte, később vizsgálják meg újra a körülményeket, erről írásos dokumentum is született. Csakhogy az autópálya-építőket ez nem érdekelte. Arról sem volt tudomásuk, hogy 2008-tól már a vasúti törvényben sem szerepel a kérdéses vonal, vagyis megszűntnek kell tekinteni. Úgy voltak vele: ha az eredeti tervek szerint az érintett területen felüljárót kell építeni a vasút fölé is, akkor attól nem lehet eltérni – hiába diktálna mást a józan ész.
Lehet egy felüljáróval több vagy kevesebb? Hogy tetemes pénz úszott el feleslegesen? Megnevezhetők a felelősök? Válasz úgy sincs a felvetődő kérdésekre. Tanulság is csak annyi, hogy nem ártana jobban odafigyelni, mi történik ebben az országban.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu