Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
E hétvégén elindult a 61. Forma -1-es gyorsasági autós világbajnokság Bahreinben. Legendás csapatok és pilóták állnak rajthoz, köztük természetesen a Ferrari is, amely nemcsak versenyautóival, hanem olyan sportkocsijával is felhívja magára a világ figyelmét, amely egy versenygép erejével és gyorsaságával rendelkezik, ugyanakkor az országúton is könnyen kezelhető.
Az észak-olaszországi Maranello városa ad otthont a Ferrari hatalmas, ötven futballpályányi területet elfoglaló gyárának. Mivel az üzem a cég Forma-1-es csapatának a központja is, a tervezés és a gyártás a legnagyobb titokban folyik, hiszen az ipari kémkedés folyamatos veszélyt jelent.
Az új fejlesztési eredményeket nemcsak a versenyautókban hasznosítják, hanem az országúti kocsikban is. Így születhetett meg a Ferrari által valaha tervezett legerősebb és leggyorsabb szériaautó, az 599-GTB Fiorano, amelynek végsebessége túlszárnyalja a 330 kilométer/órát, ára pedig a 200 ezer eurót (azaz az 54 millió forintot). S hogy mi kerül ennyibe e csodajárgányon? Nos, nézzük sorjában.
Először is: az 599-GTB Fiorano modell szíve egy 620 lóerős, V 12-es motor, amelyet úgy gyártanak, hogy minden egyes motorblokk külön öntőformát kap, amit pedig különösen erős anyagból készítenek. A motor anyaga rendkívül szilárd alumíniumötvözet, amelynek összetétele hétpecsétes titok. Egyébként a karosszéria is teljes egészében alumíniumötvözetből készül.
A sportautó egytonnás karosszériáját hatalmas fürdőkádakba merítik, s ezzel igen erős védőréteget képeznek ki rajta. Következik a festés, majd a festett felületre egy nagyon kemény, karcálló kerámiaréteget visznek föl. Ezután olyan simára polírozzák, mint az ablaküveg; a tulajdonos akár meg is borotválkozhat a karosszéria tükrében.
Az 599-GTB Fiorano felfüggesztése is egészen új: amíg a hagyományos lengéscsillapítókat olajjal töltik föl, addig ebben a modellben mágneses töltésű folyadékot használnak. Az ilyen lengéscsillapítók sokkal pontosabban és gyorsabban alkalmazkodnak az úttest egyenetlenségeihez, mint a hagyományosak. Az autó ülését, műszerfalát és belső kárpitját különlegesen jó minőségű tehénbőr borítja, amelyet tetszés szerinti színűre festenek.
A sportmodell fedélzeti műszerparkja szinte szóról szóra azonos a Ferrari Forma-1-es versenyautójáéval, számítógépe rajta tartja a szemét mindenen. Kerekei alumíniumötvözetből készülnek, az ezeken feszülő gumik kétszer olyan szélesek, mint az átlagos autóké.
Az elkészült kocsicsodát a cég versenypályáján tesztelik, miközben kiderül, megfelel-e az előírt paramétereknek: képes-e valóban 11 másodperc alatt 200 kilométeres sebességre gyorsulni, illetve eléri-e, tartja-e az óránkénti 330 kilométeres végsebességet?
Bármelyik fotóra kattitntva megnyílik a kégalériánk!
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu