Kevesebbet nyalunk, mint tavaly

Fejenként 2,3 liter jégkrémet ettünk meg egy év alatt. Ez viszont 3 százalékos - nagyjából egy gombócnyi - visszaesést jelent a 2008 július és 2009 június közötti időszakban.

IparkodóSzabad Föld Online2009. 07. 17. péntek2009. 07. 17.
Kevesebbet nyalunk, mint tavaly

Mintegy 3 százalékkal kevesebb, 23 millió liter jégkrémet adtak el a boltokban 2008 júliusa és 2009 júniusa között az előző hasonló időszakhoz képest, míg értékben 2 százalékkal bővült a jégkrémek piaca - közölte a Nielsen piackutató vállalat. A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a kiskereskedelemben 2008. július-2009. júniusban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics - összefoglaló néven "impulzus" - jégkrémekre. Közel kétharmadot ér el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya.

Az árakat tekintve az "impulzus jégkrémek" idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest: míg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1114 forintot regisztrált a Nielsen 2009 júniusában, addig tavaly júniusban 1301 forintot. A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzlettípus.
 

Ezek is érdekelhetnek