Zöldülő autók

E gyre-másra „zöldülnek” az autók – hogy ezzel az egyre elfogadottabb képzavarral éljünk. A most lezajlott frankfurti nemzetközi autóbemutató kínálata határozott változást mutat a gépkocsigyártásban.

KaleidoszkópValló László2007. 09. 21. péntek2007. 09. 21.
Zöldülő autók

A japán Toyota és Honda után a Citroentől kezdve a Volvón át a Mercedesig számos gyártó is beszállt a szén-dioxid-csökkentő csatába, előrukkolva a maga zöldautójával. Az új, környezetkímélő hajtásüzemeknek köszönhetően a gépkocsik károsanyag-kibocsátása – típusoktól függően – átlagosan 140 grammra csökkent kilométerenként. Ezzel összefüggő törekvés az autók önsúlyának csökkentése is. (Az igyekezet nem merő véletlen, hiszen az Európai Unió elvárása, amelyet öt éven belül illenék teljesíteni, 120 gramm kilométerenként. A jelenlegi átlag 160, miközben a luxusmárkák csodakocsijai még mindig a 250-300 grammos kilométerenkénti károsanyag-kibocsátásnál tartanak.)
A zöld hajtásüzemek versenyében a hibrid vezet, de megjelentek a bemutatón például az otthoni konnektorokból föltölthető akkumulátoros autók is (amelyek tulajdonosai akkor sem maradnak áram nélkül, ha tartós áramszünet áll elő, mert a kisegítő benzinmotor egy aggregátort beindítva áramot szolgáltat.) A kiállítás nagy meglepetése a Mercedes DiesOtto-motoros F700-as „jövőgépe”, amely ugyan hagyományos üzemű, de olyan jól és tisztán ötvözi a benzinesek és a dízelek előnyeit, hogy már most kiválóan teljesít a kilométerenként 127 grammjával a károsanyag-kibocsátás terén.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Szabadföld Google News oldalán is!

Ezek is érdekelhetnek