Hiperszonikus csodarepülő
Inkább karcsú űrhajóhoz, semmint repülőgéphez hasonlít az a repülő csoda, amelynek építését maga az Európai Bizottság szervezi. Ha elkészül, az A2 típusjelű újdonság négy óra alatt fogja megtenni a Brüsszel és Sydney közötti mintegy 20 ezer kilométeres távolságot, amelynek során óránként 6000 kilométeres sebességgel is száguld majd.


A szárnyak alatt elhelyezett négy különleges, cső alakú hajtómű emeli a magasba, illetve röpíti előre a gépet a levegőben. Minden egyes hajtómű kettős működésű: a belül elhelyezett turbina a gyors haladást szolgálja, az e köré épített külső pedig a föl- és leszálláshoz adja az energiát. Munka közben a belső turbina annyira fölhevül, hogy lapátjait folyékony héliummal kell hűteni, különben megolvad. A hidrogénfaló turbinák alig bocsátanak ki káros anyagot, leginkább vizet pufognak ki. (Más kérdés, hogy a hidrogén cseppfolyósításához szükséges tetemes energiát változatlanul szén-dioxidot kibocsátó erőművekben állítják elő.)
Az A2 útjának nagyobb részén óránként hatezer kilométerrel, azaz a hangsebesség ötszörösével hasítja a levegőt, s ezzel már a legfejlettebb (a szuperszonikus gépek generációját követő) hiperszonikus gépek kategóriájába lép. Az óránként hatezer kilométer olyan irdatlan iram, amellyel száguldva a repülőgép már 64 óra alatt elérhetné a tőlünk 384 ezer kilométerre keringő Holdat is.