Hová tűnt a 447-es?

Van-e szívszorítóbb titok, mint mikor több száz emberrel a fedélzetén, tomboló viharban eltűnik egy repülőgép?

KrónikaHorváth László2009. 06. 05. péntek2009. 06. 05.
Hová tűnt a 447-es?

Az Air France 447-es járata Rio és Párizs között járt így. Már csaknem négy órája repült, mikor kilépett az utolsó radarnyaláb jótékony ellenőrzése alól is, és mintegy 11 ezer méter magasan 840 kilométeres sebességgel egy zivatarzónába érkezett. Ennyi a tény – no meg annyi, hogy lapzártakor néhány széket, csomagot, a gép néhány darabját találták meg a kutatóegységek –, a többi csak kérdés. Mert sem villámcsapástól, sem vihartól nem esik le egy ekkora repülőgép. Talán, ha minden baj egy időben támad? S miért maradt szótlan a személyzet? Sorjáznak a megmagyarázhatatlan kérdések.

Az Air France előtt alig tíz perccel ugyanezen a légicsatornán repült a Lufthansa egyik járata, és a pilóta semmilyen rendkívüli eseményről nem beszélt. Alig fél órával mögötte újabb Lufthansa gép jött, és ez is kisebb döccenésekkel, de átrepült a zivatarzónán, miközben épp a legmodernebb, az alig négyéves Airbus úgy tűnt el az Atlanti-óceán fölött, hogy vészjelzést sem adott. A repülők hosszú órákig hasítanak az Atlanti-óceán fölötti égbolton anélkül, hogy bármilyen kapcsolatban lennének a szárazfölddel. Így fordulhatott elő, hogy három órával a feltételezett katasztrófa után is még várták a légi irányítók, hátha érkezik valahonnan üzenet a 447-esről. De nem jött. 228-an, köztük 4 honfitársunk az óceán mélyére vitte a titkot: mi történhetett a párizsi járattal…

Ezek is érdekelhetnek