Ilyen állapotban van a kórházba került Dévényi Tibor
origo.hu
Az ötlet kiváló, sőt követendő a magyar iskolák által! Homrogdon, az abaúji kis falu általános iskolájának aulájában tablón látható a 250 leggazdagabb magyar. Csakhogy a rajta szereplők „vagyonosságának” nincs köze pénzhez – annál több a szellemi nagysághoz, kultúrához, tudományhoz, hazafiassághoz, mely által tettek valamit ezért az országért.
– Az egykori, nagy Magyarország tablóján hírességeink szerepelnek, akiknek képeit szülőhelyük mellé rögzítettük, egy kisebb táblára pedig a róluk szóló információkat írtuk fel – meséli Mező István, az iskola igazgatója, aki kitalálta és kétéves gyűjtéssel létrehozta a különleges arcképcsarnokot. Az Ady Endre költővel induló, Zsolnay Vilmos pécsi keramikussal záruló, a teljesség igényét sajnos nélkülözni kénytelen katalógusból csak az hiányzik történelmi nagyjaink, irodalmárjaink, képzőművészeink, feltalálóink, hadvezéreink, zeneszerzőink, sportolóink, filmrendezőink – sorolhatnám a végtelenségig – közül, aki még él. Az anyagot időről időre bővíteni szeretnénk, bár lényege változatlan: nem a mi „zsebre mért” magyarjainkról szólnak. A megnyitón örültem, hogy Veres László, a Herman Ottó Múzeum igazgatója szinte „elirigyelte” tőlünk az ötletet. Kissé gunyorosra sikeredett a felvezetésem, hiszen közismert, hogy évente díszes kiadványt szentelnek a száz leggazdagabb magyar személynek, akik között még véletlenül sincs pedagógus, sportoló, művész vagy bármilyen „szellemi bajnok”. Akkor jutott eszembe, micsoda hasznos „fricska” lenne egy olyan bemutatás, ami nem a pénzembereknek állít emléket. Amikor gyűjteni kezdtem az anyagot, hamar rájöttem; még kétszáznál sem lehet megállás! Mert a gyerekek jól tudják, kicsoda Majka meg Győzike, de Asbóth Oszkárnak, a helikopter felfedezőjének vagy Hajós Alfrédnak, az ország első olimpiai bajnokának a neve nem mond nekik semmit. Nem is fog, ha nem teszünk érte! Kár, hogy az iskoláknak nincs pénzük hasonló térképek elkészíttetéséhez. Egyszemélyes vállalkozásként csak nehézségek árán lehet kivitelezni. De sikerült. Sőt, már a folytatáson töröm a fejem, a tabló információira építve Ki kicsoda? vetélkedőt szervezek, mert látom, hogy a gyerekekben sikerült felkelteni az érdeklődést nagyjaink iránt.
origo.hu
borsonline.hu
life.hu
hirtv.hu
haon.hu
origo.hu
mindmegette.hu
vg.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu
origo.hu